قدس انلاین : مدیر بازرسی و نظارت اصناف مشهد گفت: هرگونه گرانی اقلام در بازار به دلیل خارج شدن آمریکا از برجام قانونی نیست.

گرانی های مشهد را به آمریکا ربط ندهید!
 
امیر دلداری ، با بیان اینکه خارج شدن آمریکا از برجام تاثیری بر بازار ندارد، اظهار کرد: زیرا این کشور به تازگی از برجام خارج شده و اگر در بازار شاهد افزایش قیمت باشیم به دلیل نوسانات قیمت ارز است که در چند روز اخیر شاهد آن بودیم.
وی ادامه داد: تاثیر روانی ارز بیشتر از خارج شدن آمریکا از برجام بر بازار تاثیر گذاشته است و گرانی اقلام در بازار به دلیل خارج شدن آمریکا از برجام قانونی نیست.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف مشهد افزود: همچنین همکاران ما در سطح بازار وظیفه نظارت را برعهده گرفتند و از این لحاظ مشکلی را شاهد نخواهیم بود.
دلداری عنوان کرد: همکاران بازرس ما با اتحادیه صنفی در طرح نظارت ضیافت در فاز اول هستند، در این ایام بازرسی را به دو فاز تقسیم کردیم که فاز اول آن در حال انجام بوده که از 15 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا 25 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: در این فاز بیشتر بر موضوع عمده‌فروشان موادغذایی نظارت خود را لحاظ کردیم و علاوه بر آن بخش ویژه‌ای از نظارت را برکالاهای اساسی که نیاز اصلی ما هستند لحاظ کردیم و آن‌ها را کنترل بیشتری خواهیم کرد.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف مشهد تصریح کرد: همچنین در حوزه سلامت در بخش نانوایی، شیرینی فروشی‌ها و رستوران‌ها نظارت‌های لازم را اعمال کردیم که این امر نیز تا 25 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.
دلداری تاکید کرد: علاوه بر این موارد همکاران ما روز گذشته در بازار مصلی حضور داشتند و بازار را به طور دقیق پایش و نظارت کردند تا مصرف‌کنندگان با مشکلی مواجه نشوند.
وی بیان کرد: فاز دوم طرح نظارتی ما از 25 اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و تا 25 خرداد ماه نیز ادامه خواهد داشت که در این زمینه اتحادیه‌ها و گشت‌های مشترک نیز در حوزه نظارت همکاری لازم را با ما خواهند داشت و در نظر داریم که در بخش برنج، گوشت، مرغ و روغن نظارت بیشتر و دقیقی را انجام دهیم.
مدیر بازرسی و نظارت اصناف مشهد گفت: درخواست ما از مصرف‌کنندگان این بوده که به اندازه نیاز خود خرید انجام دهند و بیشتر از نیاز اگر خرید صورت گیرد باعث التهاب بازار خواهد شد. اگر این امر به درستی صورت بگیرد تعادل در بازار حفظ می‌شود و دیگر شاهد افزایش قیمت نخواهیم بود.
دلداری در خصوص قیمت زولبیا و بامیه، شله و حلیم در ایام ماه مبارک رمضان اضافه کرد: در رابطه با اقلام این خوراکی‌ها به اتحادیه‌های مربوطه اعلام کردیم که باید قیمت خود را بیان کنند، واحدهای صنفی قیمت را آنالیز کرده و به اتحادیه ارسال کرده و در نهایت اتحادیه آن را تایید می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.