کرج - رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج با بیان اینکه ۸عضو شورا مجید سریزدی را به عنوان نامزد مورد نظر خود معرفی کرده اند و پای حرف و گزینه انتخابی خود ایستاده اند گفت: قانون انتخاب شهردار را بر عهده شورای شهر گذاشته است و در رای اعضا هیچ مسئولی حق دخالت ندارد.

معرفی شهردار برعهده شورا است/پای گزینه انتخابی خود ایستاده ایم

اکبر سلیم نژاد در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به عدم برگزاری جلسات شورای شهر کرج، گفت: طبق مصوبات هر هفته دو جلسه علنی بایستی در شورای شهر برگزار شود و اگر جلسه به هر نحوی برگزار نشود بایستی اعضا شورا برای برگزاری جلسات رای دهند.

وی افزود: قانون پیش بینی کرده به سبب عدم حضور رئیس شورا به علت بیماری یا مرخصی نائب رئیس شورا موظف است جلسه را برگزار کند.

سلیم نژاد با یادآوری اینکه شاید رئیس شورا مدت طولانی حضور نیابد و این دلیل بر برگزار نشدن جلسات نیست، افزود: این وظیفه برعهده نائب رئیس شورا بوده ضمن آنکه در گذشته نیز این موارد پیش آمده و جلسات برگزار نشده و موضوع جدیدی نیست.

وی اضافه کرد: اعضای شورای شهر از فرماندارکرج درخواست کرده اند تا در جلسه بعدی شورا حضور داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج در خصوص حساسیت به وجود آمده در خصوص انتخاب شهردار کرج، گفت: اعضا شورا باید کاندیدای مورد نظر خود را معرفی کنند که در این خصوص ۸عضو شورا مجید سریزدی را به عنوان نامزد مورد نظر خود معرفی کرده اند و پای حرف و گزینه انتخابی خود ایستاده اند.

سلیم نژاد خاطرنشان کرد: دیگر اعضای شورا نیز می توانند کاندیدای مورد نظر خود را تا اعلام نهایی معرفی کنند که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین مبنی بر ورود مسئولین استانی و نمایندگان در امر انتخاب شهردار، گفت: قانون انتخاب شهردار را بر عهده شورای شهر گذاشته است و در رای اعضا هیچ مسئولی حق دخالت ندارد لذا پس از انتخاب شهردار توسط شورا موضوع در کمیسیون تطبیق فرمانداری بررسی می شود.

سلیم نژاد در پایان گفت: کاندیدای مورد نظر اعضای شورا در نهایت از سوی وزارت کشور و یا استانداری استعلام می شود و پاسخ نهایی به شورای شهر داده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.