قدس‌آنلاین/ فرزانه غلامی: مدیر اجرایی سندیکای کارخانه‌های چای شمال کشور از خرید 36 هزار و 656 تن چای سبز و پرداخت 92 میلیارد تومان به کارخانه‌ها در ازای این خرید خبر داد.

تنها یک نهاد حاضر شده چای ایرانی بخرد

محمدصادق حسنی به «قدس آن‌لاین» گفت: این مقدار برگ سبز از 146 کارخانه خریده شده که 81 درصد آن برگ چای درجه یک و 19 درصد درجه دو بوده است. چای خشک استحصال شده از این برگ سبزها هم  8 هزار و 240 تن بوده و چیدن برگ سبز همچنان ادامه دارد.

به گفته این فعال بخش کشاورزی، چیدن برگ سبز  باغات آسیب ندیده از سرمازدگی دو سه روز آینده به اتمام می‌رسد و برگ سبز باغات آسیب دیده هم که مجدداً جوانه زده‌اند به زودی چیده خواهد شد لذا فعلاً نمی‌توان مقایسه آماری در خصوص میزان تولید در مقایسه با سال گذشته داشت و باید تا دو هفته آینده صبر کرد.

حسنی به نرخ خرید تضمینی دولت در سال جاری هم اشاره کرد و ادامه داد: امسال نرخ برگ سبز درجه یک 2729 تومان و درجه دو 1528 تومان تعیین شده که نسبت به نرخ سال قبل 4 درصد رشد داشته اما قدر السهم کارخانه‌ها که قبلاً 40 درصد بود در برگ درجه یک 40 درصد و در جه دو 44 درصد تعیین شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس نام گذاری سال جاری انتظار می‌رود همان طور که چایکاران و کارخانه‌داران به تولید بهتر و با کیفیت تر اقدام کرده و تجیهزات لازم صنعتی و بهداشتی را خریداری کرده‌اند مسؤولان هم به فکر حمایت از تولید ملی باشند اما متأسفانه علیرغم  اینکه ابتدای امسال به معاون اول رئیس جمهور نامه نوشتیم و برای تأمین چای با کیفیت سازمانها و ادارات با قیمت مناسب، اعلام آمادگی کردیم تا کنون تنها یک نهاد برای خرید چای به ما مراجعه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.