قدس‌آنلاین/ فرزانه غلامی: رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: علیرغم اظهارات مسؤولان مبنی بر کاهش حدوداً 50 درصدی قاچاق، در حوزه مواد غذایی روند سابق قاچاق ادامه دارد.

قاچاق در حوزه مواد غذایی مثل قبل ادامه دارد

محمد آقا طاهر این خبر را به قدس‌آنلاین اعلام و اضافه کرد: تنها تفاوتی که نسبت به گذشته دیده می‌شود، گران شدن این محصولات به دلیل افزایش نرخ دلار است.

به گفته وی مواد غذایی قاچاق نه به صورت مستقیم بلکه از طریق ته لنجی، کوله‌بری و یا از طریق مناطق آزاد به شهرهای مرکزی وارد می‌شود و عمدتا انواع آدامس، نوشابه‌های انرژی زا، بیسکویت و شکلات را شامل می‌شود.

 رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در خصوص برخورد با واحدهایی که مواد غذایی قاچاق می‌فروشند، گفت: اگر از این واحدها به دلیل عرضه کالایی که مشابه داخلی دارد، شکایت شود بازرس به محل اعزام خواهد شد اما اتحادیه مستقیماً و راساً ورود ندارد.

آقا طاهر همچنین از تازه‌ترین تغییرات قیمتی کالاهای اساسی در آستانه ماه رمضان خبر داد و افزود: برخی اقلام مانند برنج خارجی (هندی) و حبوبات در روزهای اخیر کاهش قیمت داشته اما برنج ایرانی، شکر و قند ثبات قیمت داشته است. در همین حال برنج پر محصول 5 تا 8 درصد و روغن 9 درصد (با مجوز دولت) رشد قیمت داشته است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.