اصفهان- بخشی از کشفیات عملیات مرصاد ۲ در میدان ستاد فرماندهی انتظامی استان اصفهان به نمایش گذاشته شد و مورد بازدید مسئولان و خبرنگاران قرار گرفت.

دستاوردهای اجرای عملیات مرصاد ۲ به نمایش گذاشته شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در این نمایشگاه که ظهر سه شنبه در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان اصفهان برگزار شد، بخشی از انواع مواد مخدر مکشوفه، کالاهای قاچاق و سرقتی به نمایش گذاشته شد.

 فرمانده انتظامی استان اصفهان پس از بازدید از کشفیات کالاهای قاچاق و مواد مخدر، در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: نیروی انتظامی در صدد ارتقای نظم و امنیت عمومی، قدرت مقابله با قاچاقچیان و بر هم زنندگان نظم و امنیت عمومی است.

سردار مهدی معصوم بیگی با بیان اینکه نیروی انتظامی استان اصفهان در سالجاری سه اولویت را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: یکی از این اولویت ها مقابله با سارقان، دستگیری آنها و کشف اموال مسروقه، دیگری مبارزه با کالای قاچاق بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری و سومین اولویت مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر که از آن به عنوان ابرآسیب نام برده می شود، است.

وی ادامه داد: طرح جامعی در کمیسیون عملیات انتظامی استان اصفهان تحت عنوان «مرصاد ۲» طراحی شد که بخشی از این طرح اقدامات اطلاعاتی، بخشی علمی و فنی، بخشی میدانی و بخشی انتظامی بود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه برای اجرای طرح عملیات مرصاد ۲ در استان ۱۰۰ تیم عملیاتی شکل گرفت، گفت: خوشبختانه اجرای این عملیات دستاوردهای خوبی به همراه داشت که بخشی از کشفیات این عملیات به نمایش گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح در بخش قاچاق کالا ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کالاهای قاچاق کشف، بیش از ۴۰ خودرو توقیف و ۸۰ نفر نیز دستگیر شدند.

سردار معصوم بیگی ادامه داد: در راستای مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر طرح مرصاد ۲ نیز دو هزار و ۵۰۰ کیلو انواع مواد مخدر کشف، بیش از ۱۰۰۰ نفردستگیر و تعداد ۹ باند تهیه و توزیع مواد مخدر متلاشی شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ کیلو انواع مواد مخدر کشف و رکورد بی نظیری در دو ماهه اول سال استان رقم خورد، تاکید کرد: در بخش مقابله با سارقان و کشف خودروها و موتورسیکلت های  نیز  اقدامات خوبی انجام شده است.

رونمایی از «دوربین البسه» و «کواد کوپتر»

فرمانده انتظامی استان اصفهان یکی از راهبردهای انتظامی این استان را تلاش برای پیشگیری از سرقت و در صورت انجام سرقت کاهش زمان بین وقوع تا کشف جرم خواند و تصریح کرد: سال گذشته بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان اموال سرقتی کشف و به صاحبان آنها مسترد شد.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه در سال ۹۷ دو نوع تجهیزات جدید در ماموریت انتظامی استان به خدمت گرفته شده است، اظهارکرد: یکی از این تجهیزات «دوربین البسه» است که چندین ماموریت را دنبال می کند، اول اینکه به استانداد سازی رفتار ماموران کمک می کند و به وسیله آن رفتار کارکنان پلیس رصد شود، دوم اینکه چنانچه شهروندی به درست یا اشتباه از ماموری شکایت کند، اگر به اشتباه شکایت کند این دوربین به صیانت از مامور کمک می کند و اگر شکایت درست مطرح شده باشد، کمک به اثبات اظهار نظر شهروند می کند.

وی دیگر تجهیزات بکار گرفته شده در استان اصفهان را «کواد کوپتر» خواند و افزود: کواد کوپتر کمک می کند تا راه‌های فرعی مورد استفاده قاچاقچیان شناسایی و انجام ماموریت های مقابله با قاچاقچیان کالا و مواد مخدر با اشرافیت بیشتری انجام شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان پیشاپیش فرارسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و اظهارکرد: با توجه به اینکه روزه خواری در ملاءعام جرم است، نیروی انتظامی وظیفه دارد با این جرم آشکار برخورد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.