قدس آنلاین/ محمود مصدق: رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از درخواست وزیر بهداشت و درمان جهت تجمیع سامان‌های خدمات اجتماعی ودرمانی دفاع کرد و گفت: این موضوع به نفع مردم و کشور تمام می‌شود.

شورای شهر با یکی شدن ۱۱۰ و ۱۱۵ موافق است

ناهید خدا کرمی ‌در گفت‌وگو با قدس آنلاین درباره اظهارات  دکترقاضی زاده‌هاشمی‌ که شنبه گذشته و در جریان همایش رؤسای‌ بهداشت و درمان ناجا(بهداد) خواستار تجمیع شماره‌های ارائه خدمات اجتماعی و درمانی شده بود، گفت: این موضوع بر اساس مستندات علمی‌ روزو دارای تجربه بین‌المللی موفق است بنابراین شورا و شهرداری هم کاملا با آن موافق هستند.

وی با اشاره به ضرورت وجود هماهنگی بین سازمانی برای ارائه خدمت به مردم، افزود: در حال حاضر مردم برای دریافت خدمات فوریت‌های اجتماعی  با سامانه‌های مختلفی مثل ۱۱۰، ۱۱۵، ۱۲۵ و... که هر کدام وابسه به یک سازمان یا دستگاهی هستند، تماس می‌گیرند در حالی که در خیلی کشورها ازجمله  امریکا  برای این منظور فقط یک سامانه وجود دارد. یعنی اگر فرد نیاز فوری به دریافت هر خدمتی  از سوی پلیس،   اورژانس و آتش نشانی داشته باشد؛ فقط با یک سامانه یا شماره تماس می‌گیرد و آن سامانه به صورت هوشمند درخواست و نیازش را آنالیز می‌کند و حسب نیازهریک از بخش‌ها و یا همگی آنها همزمان برای ارائه خدمت حرکت می‌کنند. مثلاً در پی یک تصادف علاوه برحضور پلیس و اورژانس شاید نیاز به آتش نشانی هم باشد. بنابراین  با یک تماس همه آن‌ها تقریباً همزمان به‌سوی صحنه حادثه حرکت می‌کنند.

وی با بیان این که هماهنگی بین سازمانی و اتصال  سامانه‌های خدمات اجتماعی به یکدیگر در قانون برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است، تصریح کرد: این کار تا حدی هم پیش رفته است مثلاً در حال حاضر در تهران  تقریبا در کنار هر ایستگاه  آتش نشانی یک مرکز اورژانس هم مستقر است اما این کافی نیست و ما نیاز داریم تا سامانه‌های خدماتی یکی شوند.

به گفته خدا کرمی‌ تجمیع سامانه‌های خدمات اجتماعی  اتفاق بسیار خوبی خواهد بود چون جلوی خیلی از موازی کاری‌ها و هدر رفت  منابع مالی و انسانی گرفته می‌شود.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی‌شهر تهران در خاتمه افزود:  برای یکی شدن سامانه‌های خدمات اجتماعی علاوه بر همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌ها ی مربوطه نیاز به مصوبه مجلس است اما  در صورت تجمیع آنها قطعا  شاهد  تسریع در زمان  پاسخگویی و ارائه خدمات  به به متقاضیان خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.