یزد - مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با بیان اینکه بیش از ۱۰۰۰موقوفه مرتبط با ماه رمضان در استان وجود دارد گفت: طرح ضیافت الهی در بیش از۵۰بقعه و امامزاده متبرک استان درایام ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد .

طرح ضیافت الهی در ۵۰امامزاده و بقعه استان یزد برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام حسین زارع زاده ظهر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان اظهارداشت: طرح ضیافت الهی در بیش از۵۰بقعه و امامزاده متبرک استان با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی و ترویج سبک زندگی اسلامی واجرای نیات امینانه وافقین با حضور بیش از ۴۵مبلغ بومی و غیربومی همراه با برگزاری ۱۵خیمه معرفت درایام ماه مبارک رمضان برگزارخواهد شد.

وی افزود: وقفیات متنوعی مرتبط با ماه مبارک رمضان در این ایام  وجود دارد که مهمترین آن اطعام وافطار ، مراسم روضه خوانی ، تامین گلاب مساجد و روشنایی مساجد در ایام شب های ماه مبارک است این سازمان دراین ماه ۲برنامه مهم  دارد یکی  مسئله موقوفات این ماه  و دیگری برگزاری برنامه های متنوع در بقاع متبرکه است.

زارع زاده با بیان اینکه  بیش از ۱۰۰۰موقوفه مر تبط با ماه مبارک رمضان دراستان وجود دارد گفت: عمده آن مربوط  به اطعام  و افطار است و یکی ازقدیمی ترین وقف  های ماه مبارک رمضان در استان مربوط به موقوفه جامع الخیرات است که این وقف در مورد اطعام روزه داران در ماه مبارک است  که واقفان آن ۲تن ازمامزاداگان معرف استان به نام های امامزاده سید رکن الدین و امامزاداه سیدشمس الدین  هستند .

وی خاطرنشان ساخت: طرح غبارروبی مساجد در ۲۰اردیبهشت دراستان آغاز شده و اولویت دیگر ما بهبود  فضای محیطی امامزادگان وبقاع متبرکه درا ین ایام است و توجه به شکل ظاهری این اماکن در این ماه برای ما مهم است.

زارع زاده با بیان اینکه برگزاری نماز جماعت و محفل انس با قران از دیگر برنامه این اداره است تصریح کرد: در ۱۳بقعه متبرک استان نماز جماعت ۵گانه ،۲۸ بقعه متبرک  نماز جماعت ۴گانه، ۳۵بقعه متبرک استان نماز جماعت نماز مغرب و عشاء و ۲۹امامزاده  محفل انس  با قران برگزار می شود.

وی برگزاری ویژه برنامه رحلت حضرت خدیجه با عنوان "خدیجه مادر امت " در تاریخ ۵خرداد در بیش از ۳۰امامزاده، ویژه برنامه ولادت امام حسن  در ۳۸امامزاده ، برگزاری مراسم احیای شبهای قدردر ۴۲امامزاده ،برگزاری سفرهای افطاری ساده در ۳۸امامزاده ، برگزاری مراسم تفسیر و ترتیل قران در ۳۹امامزاده و برگزاری راهیپیمایی روزجهانی قدس و برگزاری  نمازعید سعید فطر در ۱۸ امامزاده و بقاع متبر ک را از جمله برنامه های  شاخص این ایام عنوان کرد.

 زارع زاده ادامه داد: از دیگر اهداف این سازمان در این ماه مبارک تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف است. غرفه های وقف درکنار سفره های افطاری ساده در بیشتر امامزادهای استان برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه توسعه فرهنگ قرانی از دیگر اهداف است گفت: وقف قرآنی در استان تاکنون  آنچنان که باید توسعه نیافته و تاکنون وقف مصحف در استان برگزارنشده و افراد در این وقف با پرداخت مبلغ ۷هزار تومان می توانند در این وقف مشارکت داشته باشند .

زارع زاده راه اندازی خیمه های معرفت را از دیگر برنامه های این ایام عنوان کرد و افزود  مهمترین هدف خیمه های معرفت پاسخگویی به شبهات دینی، مشاوره در مورد  مسائل دینی و حقوقی و نحوه قرائت صحیح قرآن است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان با بیان اینکه سال گذشته  بیش از ۹۷میلیون تومان  از محل موقوفات استان هزینه شد افزود: از این میزان ۶۰میلیون آن مربوط به اطعام و افطار است و موقوفاتی که  مقید به مکان خاصی  نباشد  در همه امامزاده  انجام می شود ولی موقوفاتی که مقید به مکان خاصی  است  باید در همان مکان بنا به نیت واقف انجام شود.

این مسئول از ثبت ۸وقف جدید در استان از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: ۴مورد از این موقوفات در شهرستان تفت، ۲مورد ابرکوه ، ۱مورد بافق و ۱مورد شهرستان اشکذربوده است.

 وی از اسکن وبارگذاری  بیش از ۷۰هزار  موقوفه  و ۶هزار رقبه در سامانه جامع  موفقات خبر داد و افزود: در استان بیش از ۱۲۱هزار جلد سند مالکیت موقوفات اخذ شده که یزد ازاین نظر در کشور دارای رتبه اول کشوری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.