ایلام- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: سرقت انرژی یکی از عوامل اصلی ایجاد خاموشی در شبکه برق است.

سرقت انرژی از عوامل اصلی خاموشی است

به گزارش خبرنگار  قدس آنلاین، هادی شیرخانی ظهر امروز در نشست هم اندیشی با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان با بیان اینکه رسالت خبرنگاری رسالتی پیامبر گونه است، اظهارداشت: امر اطلاع رسانی و خبرنگاری، رسالت و وظیفه بزرگی بر دوش اهالی این عرصه است.

وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو از استراتژیک ترین وزارتخانه هاست که متولی تأمین آب و برق به عنوان دو ماده و انرژی حیاتی برای زندگی کنونی همه شهروندان است، افزود: در صورتی که دستگاه های زیرمجموعه این وزارت خانه به خوبی عمل نکنند و آب و برق مردم تأمین نشود، زندگی مردم دچار چالش اساسی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام به زنجیره انرژی برق از تولید به مصرف اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تولید برق و تحویل آن به مصرف کننده بسیار هزینه بر است و این شرکت خود انرژی برق را به صورت نقدی خریداری کرده و در اختیار مشترکان قرار می دهد، این در حالی است که بسیاری از مشترکان به این موضوع واقف نیستند.

 شیرخانی با اشاره به خرید انرژی برق در بازار بورس و بازار انرژی  بیان کرد: شرکت برق استان ایلام، بر اساس ملاحظات اقتصادی و تفاوت قیمت انرژی بر حسب ماه، ساعات روز و فصل های مختلف، اقدام به خرید برق کرده تا بتواند بهترین خدمات را به مشترکان ارائه دهد.

وی سرقت انرژی از راه های مختلف را یکی از معضلات و مشکلات شرکت توزیع برق استان عنوان و تصریح کرد: نگهداری از شبکه برق بسیار هزینه بر بوده و همکاران سخت کوش ما به صورت شبانه روزی از این شبکه پر خطر و بسیار حساس، نگهداری کرده اما با این حال، بعلت بداخلاقی های اجتماعی و ضعف فرهنگی، همواره شاهد سرقت انرژی و تأسیسات برقی هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام با تأکید بر اینکه یکی از علل بروز خاموشی، سرقت تجهیزات و تأسیسات برق است، گفت: وظیفه همه آحاد جامعه بویژه اهالی رسانه است که با فرهنگ سازی، به مقابله با این بداخلاقی و ناهنجاری اجتماعی بپردازند.

شیرخانی با اشاه به حساس بودن شبکه توزیع برق، خاطرنشان ساخت: تأسیسات توزیع انرژی برق همچون بدن انسان بسیار حساس است و در هنگام بارش نزولات آسمانی، گردوغبار، باد، طوفان و ... دچار آسیب شده و هزینه نگهداری آنها را بیش از پیش افزایش می دهد.

وی به تلفات ۲۵ درصدی برق در شبکه توزیع برق استان در ابتدای مسئولیت خویش اشاره کرد و افزود: با تلاش همکاران و آگاهی رسانی به همه مردم، خوشبختانه توانسته ایم میزان تلفات انرژی برق را به ۱۵ درصد تقلیل دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام توسعه فرهنگ اجتماعی در کاهش سرقت انرژی را حائز اهمیت دانست و اظهارداشت: در کشوری همچون ژاپن، با وجود اینکه در برخی نقاط شبکه توزیع انرژی بسیار قدیمی و کهنه است، اما هیچگاه سرقت انرژی صورت نمی گیرد و این موضوع نشان دهنده فرهنگ والای مردم ژاپن در استفاده از تأسیسات عمومی و  عام المنفعه دارد.

شیرخانی به قیمت فروش برق در کشور اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر ایران جزو کشورهایی است که انرژی را به ارزانترین قیمت ممکن به فروش می رساند و قیمت هر کیلووات انرژی در ایران ۳ سنت است در حالی که در کشورهای پیشرفته دنیا هر کیلووات انرژی ۵۰ سنت به فروش می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.