معاون وزیر صنعت گفت:توسعه زیرساختهای معادن سنگان مورد توجه خاص دولت است

توجه خاص دولت به توسعه زیرساختهای معادن سنگان

به گزارش قدس انلاین، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: توسعه زیرساختهای مجتمع معادن سنگ آهن سنگان خواف مورد توجه خاص دولت قرار دارد و از آن حمایت می شود.

مهدی کرباسیان در جریان بازدید از طرحهای مجتمع سنگ آهن سنگان شهرستان خواف واقع در شرق خراسان رضوی افزود: شرکت زیرساخت ایمیدرو از افزایش ظرفیت راه آهن و ساخت فرودگاه در خواف حمایت می کند و دولت دوازدهم توسعه بخشهای مختلف از جمله طرحهای صنعتی و معدنی و سرمایه گذاری در این بخش را وظیفه خود می داند.

وی مشارکت در 50 درصد تامین هزینه اعتبار ساخت جاده خواف - سلامی را از جمله مصادیق این امر ذکر و بیان کرد: اجرای طرحهای مجتمع سنگ آهن سنگان خواف نقش مهمی در توسعه اشتغال داشته و نویدبخش آینده خوبی در توسعه و رونق اقتصادی منطقه و کشور است.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ادامه داد: مجتمع سنگ آهن سنگان به سبب ذخائر غنی و طرحهای در دست اجرا پشتوانه مهم صنعتی و معدنی و فولاد کشور محسوب می شود.

فرماندار خواف نیز گفت: دولت تدبیر و امید با وجود مشکلات و محدودیتهای مالی 200 کیلومتر جاده های ارتباطی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان از سال 1392 تاکنون ایجاد کرده است.

محمدرضا پهلوان نژاد افزود: این در حالی است که در دولت دهم تنها 70 کیلومتر جاده در شهرستان خواف ایجاد شده بود.

همچنین با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران باند دوم جاده خواف به سلامی به طول 21 کیلومتر و با صرف اعتبار 400 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

بهره برداری از مسجد و رستوران مجتمع معادن سنگ آهن سنگان به وسعت دیگر بخشهای سفر یک روزه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به خواف بود که در وسعت 600 مترمربع و صرف اعتبار پنج میلیارد ریال احداث شدند.

معادن سنگ آهن سنگان خواف در مجموع با ذخیره یک میلیارد تن یکی از 10 حوزه بزرگ استخراج سنگ آهن در جهان است. این معادن تامین کننده خوراک اولیه برای تولید 17ونیم میلیون تن کنسانتره، 15 میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است. گُندله به گلوله ‌های تولید شده از نرمه سنگ آهن و سایر مواد افزودنی گفته می شود که در طرحهای فولادسازی کاربرد دارد. مجموعه کانسارهای سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی 22 کیلومتر و عرض 10 کیلومتر در فاصله 300 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.