نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: اعلام زمان اجرای قانون اقدام متقابل در برابر بدعهدی‌های آمریکایی‌ها در حیطه اختیارات دولت است و دولت می‌تواند تصمیم گیری درباره زمان اجرایی شدن این قانون را تا روشن شدن نتایج مذاکرات با اروپایی‌ها موکول کند.

زمان اجرایی شدن قانون اقدام متقابل را دولت مشخص می کند

قدس آنلاین/ مینا افرازه: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین درباره نامه جمعی از نمایندگان به رئیس جمهور برای اجرای قانون اقدام متقابل در برابر بد عهدی‌های آمریکا و اینکه این قانون چه زمانی اجرایی می شود، اظهار داشت: اینکه خروج آمریکایی‌ها از برجام، نقض فاحش برجام است در آن تردیدی نیست.  قانون اقدام متقابل نیز ذکر کرده که اگر یکی از اعضای توافق، تعهدات خود را آشکارا نقض کند دولت موظف است اقدامات پیش بینی شده در قانون «اقدام متقابل در برابر بدعهدی های آمریکا» را به کار بندد.

سید جواد نقوی حسینی در ادامه گفت: زمان اجرایی شدن این قانون در حیطه دولت است و باید دولت زمان اجرای آنرا اعلام کند.  بنابراین نمایندگان در نامه‌ای درخواست اجرای این قانون را  داشتند منتهی دولت می تواند بگوید که ما در حال مذاکره با اروپایی ها هستیم و بایستی نتایج مذاکرات مشخص شود تا در این زمینه تصمیم بگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.