قدس انلاین : مدیرعامل مجمع خیران سلامت خراسان رضوی گفت: از سال 1392 تاکنون خیران هزار و 570 میلیارد ریال به حوزه سلامت در این استان کمک کرده اند.

خیران 1570 میلیارد ریال به حوزه سلامت خراسان کمک کردند

دکتر سیدمرتضی احتشام فر روزسه شنبه در نشست شورای مشارکتهای اجتماعی و خیران سلامت کاشمر افزود: طی چند سال اخیر تحول عظیمی در حوزه سلامت ایجاد شده که نقش خیران در آن بسیار پررنگ بوده بطوری که توسط یکی از خیران بزرگترین بخش آی.سی.یو کشور در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد با 120 تخت و 140 میلیارد ریال هزینه ساخته شد.

وی ادامه داد: خیران کاشمری نیز از سال 1392 تاکنون 135 میلیارد ریال به صورت نقدی و غیرنقدی به حوزه سلامت کمک کرده اند که 8.5 درصد کمکهای خیران را در خراسان رضوی تشکیل می دهد.
مدیرعامل مجمع خیران سلامت خراسان رضوی گفت: در بسیاری شهرستانها بیمارستانهای 96 تختخوابی نیمه کاره وجود دارد که مردم باید برای راه اندازی آنها کمک کند. مجمع خیران سلامت نباید به سمت دولتی شدن برود بلکه باید کار مردمی توسط خود مردم انجام شود و خیران مشارکت کنند.
سرپرست فرمانداری کاشمر نیز در این نشست از اجرای 40 پروژه با هزینه 10 میلیارد و 800 میلیون تومان توسط خیران حوزه سلامت در این شهرستان خبر داد.
مرادعلی احمدزاده افزود: راه اندازی بخش آی.سی.یو بیمارستان شهید مدرس، مرکز انتقال خون، توسعه و تجهیز بخش دیالیز بیمارستان شهید مدرس، راه اندازی بخش ام.ار.آی بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع)، تجهیز اتاق عمل و راه اندازی درمانگاه فاطمه الزهرا(س) از جمله اقداماتی است که توسط خیران در کاشمر انجام شده اند.
رئیس شبکه بهداشت کاشمر نیز گفت: طی چهار سال اخیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه سلامت این شهرستان انجام شده و 187 فرد نیکوکار به حوزه سلامت کاشمر کمک کرده اند.
محمدجواد یزدانی افزود: راه اندازی بخش آی.سی.یو توسط خیران در کاشمر از اعزام سالانه 250 نفر به شهرهای دیگر جلوگیری می کند.
رئیس شبکه بهداشت کاشمر همچنین به راه اندازی دستگاه ام.ار.آی اشاره و بیان کرد: برای بهسازی و راه اندازی این مرکز بالغ بر 300 میلیون تومان توسط خیران کمک شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.