قدس انلاین : معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید به اینکه شاعری هنر هر ایرانی است، گفت: خراسان شایستگی این است که میزبانی شعر فارسی در کشور باشد.

خراسان شایسته میزبانی شعر فارسی در کشور است

محمد مجتبی حسینی عصر امروز در هشتمین کنگره بین‌المللی شعر در طوس تا نیشابور که در محل مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ما ایرانی‌ها از وجودمان شاعر هستیم و هنر دیگری نداریم که همچون شاعری شکوفا شده باشد و هروقت که با شعر روبه‌رو می شویم  شور و نشاط شاعری در ما زنده می‌شود.

وی ضمن اشاره به پدر پیر فارسی و گرامیداشت روز شعر، ادامه داد: شاعری هنر هر ایرانی است و خراسان شایستگی این را دارد که میزبان شعر فارسی در کشور باشد.

در ادامه کنگره بین‌المللی شعر در طوس تا نیشابور نیز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: باید زبان فارسی را به صورت ویژه گرامی بداریم و باید در تقویم رسمی ادبیات کشور کنگره بین‌المللی شعر در طوس تا نیشابور جایگاه ویژه‌ای پیدا کند و به جریان های ادبی خراسان باید نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و خراسان رضوی قابلیت این را دارد که به عنوان قطب ادبی کشور قرار بگیرد.

سید سعید سرابی متذکر شد: در جهت فعالیت‌ها و برنامه‌های ادبی خراسان رضوی را باید به گونه‌ای در کشور مطرح کنیم که بتوانیم این استان را قطب ادبی و فرهنگی کشور قرار دهیم.

گفتنی است در این کنگره شاه منصور شاه میرزا، شاعر معروف تاجیکی و سایر شاعران و هنرمندان ایرانی به مناسبت بزرگداشت روز ابوالقاسم فردوسی اشعاری را سرودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.