عضو سازمان تیم های ملی دوومیدانی از اولتیماتوم جدی به ملی پوشان خبر داد.

اولتیماتوم جدی به ملی پوشان دوومیدانی/ رکورد نزنند به بازی های آسیایی نمی روند!

به گزارش قدس آنلاین، تیمور غیاثی در مورد اختصاص دادن تنها دو سهمیه بازی‌های آسیایی جاکارتا برای دختران دوومیدانی ایران، اظهار کرد: ما برای خانم‌ها و آقایان رکورد ورودی در نظر گرفته‌ایم. حالا دیگر بستگی به شانس و تعدادشان دارد. تعداد نفرات اعزامی هم نامحدود است. ممکن است پنج خانم سهمیه لازم را کسب کنند یا این که اصلا هیچ کس ورودی لازم را کسب نکند. این دستوری است که به ما داده شده است.

او در پاسخ به این سوال که پس چطور کمیته ملی المپیک دو سهمیه برای بانوان و هشت سهمیه برای آقایان اعلام کرده است، گفت‌: این سهمیه ها را ما همین طوری داده‌ایم. اصلا روی اینها حساب نکنید. بر روی رکوردها و ورودی‌ها باید تمرکز کرد.

عضو سازمان تیم‌های ملی فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به این سوال که آیا رکوردهای در نظر گرفته شده برای دختران دوومیدانی کار بالا نیست و نباید حمایتی تر در نظر گرفته می‌شد، بیان‌ کرد: ما خیلی به خانم ها امتیاز و فرصت داده‌ایم. رکوردهایی که برای خانم ها در نظر گرفته‌ایم جزو 10 نفر اول هستند و جزو مدال‌ آوران نیستند. وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک هم از ما خواسته اند تا کسانی را که شانس کسب مدال دارند را اعزام کنند.

او افزود: ما خانم‌ها را حمایتی می بریم، اگر رکورد لازم را بیاورند در پرش ارتفاع بالای 195 و در هفتگانه امتیاز بالای 6000 را ثبت می‌کنند. ما خیلی رکوردهای پایین‌تری را در نظر گرفته ایم.

غیاثی در پاسخ به این سوال که آیا مریم محبی و سپیده توکلی اگر رکورد نیاورند هم اعزام نخواهند شد، گفت‌: نه. اصلا. به هیچ وجه اعزام نخواهند شد. بازی‌های آسیایی مثل المپیک و حیثیتی است. باید کسانی را ببریم که شانس کسب مدال دارند. نظر سازمان تیم‌های ملی هم روی همین مبنا قرار دارد.

عضو سازمان تیم‌های ملی دوومیدانی در مورد این موضوع که سهمیه دوومیدانی در بازی‌های آسیایی جاکارتا را 16 سهمیه اعلام کرده بود، گفت‌: شک نکنید اگر رکورد ورودی را کسب کنند اعزام خواهند شد، اما خب امکانش نیست و خیلی ضعیف است. روی هم رفته آقایان و خانم‌هایی که رکورد لازم را کسب کنند هفت، هشت نفر خواهند شد.

غیاثی در ادامه‌ گفت‌: اصلا استثنا نداریم و همه باید ورودی را کسب کنند. چه خانم ها و چه آقایان باید رکورد لازم را کسب کنند. ورزشکاران خارج از کشور هم باید در مسابقات چلنج، لیگ الماس و مسابقاتی که برای فدراسیون رسمیت دارد رکورد را ثبت کنند. باید در ثبت این رکوردها ناظر سازمان تیم‌ ‌ملی هم باشند تا رکوردهایشان مثل سال‌های گذشته زیر سوال نباشد. ما خیلی از این موضوع مراقبت می‌کنیم.

او در پایان گفت‌: شک نکنید که سعی خود را می‌کنیم تا هر چه بیشتر خانم‌ها به مسابقات اعزام شوند، اما وقتی رکوردها ضعیف باشد نمی‌توانند اعزام شوند. برخی از ورزشکاران دختر ما تحت حمایت فدراسیون تمرین می‌کنند. سپیده توکلی، مریم محبی و فرزانه فصیحی زیر نظر ما هستند و اگر ورودی لازم را کسب کنند فدراسیون هزینه‌های آنها را تقبل خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.