رشت-محمد قاسم پور ، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امورخیریه گیلان گفت: ویژه برنامه ترتیل خوانی قرآن کریم در مسجد آستان مقدس خانم فاطمه اخری(س) رشت برگزار خواهد شد .

برگزاری ترتیل خوانی قرآن کریم در مسجد بزرگ آستان مقدس فاطمه اخری(س)

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اوقاف و امورخیریه استان گیلان ، محمد قاسم پور، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امورخیریه گیلان با اشاره به برنامه های این اداره در ماه مبارک رمضان اظهار کرد : حضور روحانیون بزرگوار و مبلغین در سطح بقاع متبرکه و مساجد برای اقامه نماز جماعت در مقاطع مختلف از ویژگی های بارز این ایام مبارک در انجام فریضه الهی است .

وی با اشاره به مبلغین اعزامی از قم که دوره های ویژه کودکان ، نوجوان و مشاوره را سپری کرده اند گفت : این مبلغین در سطح بقاع شاخص حاضر شده و متولی خیمه های معرفت برای کودکان ، نوجوانان و خانواده ها در ایام این ماه مبارک خواهند بود .

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان گیلان با اذعان به اینکه ۴۲۰ بقعه متبرکه در سراسر استان مجری طرح ضیافت الهی در ایام ماه مبارک رمضان خواهد بود بیان کرد: خیمه های معرفت روش نوین تبلیغ اسلامی بوده و با توجه به پیشرفت های فضای مجازی ، روش های سنتی به تنهایی پاسخگوی نیاز جوانان و نوجوانان نیست .

قاسم پور با تاکید بر فضیلت خواندن قرآن در ایام ماه مبارک رمضان تصریح کرد  در ایام ماه مبارک رمضان مساجد و بقاع متبرکه با برنامه جزء و ترتیل خوانی از میهمانان الهی پذیرایی خواهند کرد و در این ایام علاوه قرائت قراء برای تلاوت در مساجد و بقاع متبرکه ، میهمانان الهی می توانند از ویژه برنامه خاص ترتیل خوانی در مسجد آستان مقدس فاطمه اخری(س) نیز بهره مند خواهند شد .

وی با اذعان به اینکه سه برنامه از ویژه برنامه ترتیل خوانی در مسجد آستان مقدس فاطمه اخری(س) از طریق شبکه سراسری نیز پخش خواهد شد بیان کرد : این برنامه بلافاصله بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد آستان مقدس فاطمه اخری(س) برگزار و با حضور قراء بین المللی ، ملی و استانی و با نظارت شورای عالی قرآن کریم از میهمانان ضیافت الهی پذیرایی معنوی صورت می گیرد .

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه مراسم ویژه لیالی قدر با حضور سخنرانان و مداحان ولایتمدار در سراسر بقاع متبرکه و مساجد استان برگزار خواهد شد تصریح کرد : وفات حضرت خدیجه(س) در پنجمین روز ازخرداد ماه جاری و ولادت امام حسن مجتبی(ع) از مناسبتهای دیگر ماه مبارک رمضان بوده که بقاع متبرکه و مساجد سراسر استان گیلان از عاشقان اهل بیت در این روز پذیرایی معنوی خواهند کرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.