یزد - مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان ۲۹محفل انس با قرآن در امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزارمی شود.

۲۹محفل انس با قرآن در امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می شود

 محمدحسین کاظمی در گفتگوبا خبرنگار قدس آنلاین با بیان این خبر اظهارداشت: ماه مبارک رمضان بهار قرآن است و توجه به فعالیت های قرآنی دراین ماه بیشتراز سایر ماهها بوده و امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان۲ طرح شاخص حفظ جزء ۳۰ قرآن وطرح کرسی حفظ و قرائت قرآن را در ۵بقعه و امامزاده شهرستان یزد و یک مکان شاخص دردیگرشهرهای استان را برگزارمی کند.

وی افزود : دراین دو طرح یک حافظ نوجوان ۲صفحه از قرآن را حفظ قرائت می کند و قاری نوجوان دیگر قبل از اذان به قرائت قرآن می پردازد ومهمترین هدف ما ازاجرای این طرح ها توجه به حافظان و قاریان نوجوان است.  

کاظمی با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان از اجرای طرح های مذکور ۳هدف را دنبال می کند تصریح کرد : گفت  اختصاص فضای امامزادگان و بقاع متبرکه به حافظان و قاریان نوجوان، ایجاد جذابیت برای مردم قبل از لحظات افطار وبه نمایش گذاشتن فعالیتهای قرآنی با هدف آشنایی مردم بخصوص نسل نوجوان و کودکان با قرآن از مهم ترین اهداف این طرح است .

این مسئول خاطر نشان ساخت : در ماه مبارک ۵کرسی  شاخص تلاوت قرآنی  در راستای اجرای نیات قرآنی وافقین توسط قاریان برجسته کشوری در استان برگزار می شود.

وی درخصوص نحوه ثبت نام طرح حفظ جزء ۳۰ قران گفت: علاقه مندان به این طرح به صورت غیرحضوری عدد ۳۰را  با شماره  پیامکی  ۱۰۰۰۰۱۱۴۳۵۱۱۰که رایگان است ارسال می کنند و پس از ثبت نام توسط کارشناسان مرکز که خود از حافظان و قاریان برجسته هستند با آنها تماس  گرفته شده ومشاوره های لازم برحسب سلیقه و ظرفیت افراد داده می شود ونحوه حفظ قرآن نیز به کاربر ارائه می شود. این کاربردر طول یک ماه می تواند جزء ۳۰را حفظ کند و طرح حفظ جزء ۳۰بعد ازماه مبارک رمضان نیز ادامه دارد.

وی درخصوص مسابقات سراسری قرآن کریم نیزگفت: مرحله شهرستانی مسابقات در ۱۱مرحله برگزارشده و ۲برابرشدن تعداد شرکت کنندگان واجرای بهتر برگزاری مسابقات مهمترین هدف ما است که مرحله استانی این مسابقات در اوایل مرداد ماه و مرحله کشوری این دوره ازمسابقات در آبان ماه برگزار می شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.