قدس انلاین -گناباد: نرگس خدادادی معلم روشندل قرآن روستای حاجی آباد گناباد آرزوی معلم شدن دارد.

بزرگترین آرزویم معلم شدن و گفت و گو با رهبری است

به گزارش خبرنگارقدس انلاین، دختری که خودش مشکل بزرگی دارد اما حالا شده انرژی مثبت مردم روستای حاجی آباد گناباد.

  خانم هاشم زاده مادر نرگس خدادادی درگفتگو با خبرنگارماگفت:دخترم در سال ۱۳۹۳ شروع به حفظ قرآن نمود و از همان ابتدا شوق و علاقه وافری را در او مشاهده نمودیم و با حمایت سازمان بهزیستی و معرفی یک مربی قرآن مشغول به حفظ شد و در دو سال گذشته نیز به صورت جدی مشغول بوده به طوریکه در هر هفته ۳ صفحه را از حفط می کند ودرمسابقات قران رشته حفظ ۱۰جزئ در سال گذشته نفر اول استان و امسال نیز نفر سوم استان بوده است.

مادر نرگس خدادادی اضافه کرد: در این مسیر کمک و همراهی خانواده خیلی مؤثر بوده؛ ضمن اینکه تعدادی از اطرافیان از قبیل دائی و خاله نرگس نیز حافظ قرآن هستند. وی با اشاره به اینکه دخترم توسط پدرش هر روز به مدرسه می رود گفت : هرچند که مقداری کمک ازطرف  بهزیستی به ما میشود اما اخیرا  تقاضای وام خرید خودرو داشتیم که گفتند اگر وام به شما تعلق گیرد یارانه بهزیستی قطع خواهد شد لذا درخواست داریم از سوی مسولین مقداری وام برای خرید خودرو جهت سرویس بردن نرگس به شهر برای ما فراهم شود.

نرگس خدادادی در گفت و گو با خبرنگارما، با بیان اینکه ۲۲ جزء قرآن کریم را از حفظ هستم،  واکنون مشغول حفظ جزء ۲۳هستم اظهار کرد: در تابستان روزی حداقل یک صفحه را حفظ کرده ام و هم اکنون نیز به صورت غیر حضوری زیر نظر یک استاد مشغول حفظ قرآن هستم.

وی ادامه داد: در کودکی کلاس های تجوید، روخوانی و روانخوانی قرآن را رفته بودم و حتی یک دوره حفظ قرآن را نیز رفته بودم ولی ادامه ندادم، تا اینکه در بهار سال ۱۳۹۳ دوباره تصمیم گرفتم که این راه را ادامه دهم.

این معلم روشندل ۱۵ ساله با بیان اینکه هم اکنون آرزویم معلم شدن هست، اظهار کرد: از همه مسئولین و دست اندرکاران می خواهم که در برآورده کردن این آرزویم تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ارزوی دیدار با رهبر معظم انقلاب را داشتم که این مهم با همت مسولین اموزش و پرورش  انجام شد اما بصورت گروهی البته من تقاضای حضور خصوصی دارم که امیدوارم این ارزو هم براورده شود.

خدادادی تأکید کرد: در کلاس درس، روش حفظ خودم را به قرآن آموزان، آموزش داده و بعد از تمرین در خانه، در هر جلسه از آنها تست می گیرم.

وی خاطرنشان کرد: گرچه چشم هایم نمی‌بیند اما برای دیدن و لذت بردن از زیبایی های دنیا باید یک قلب روشن و نورانی داشته باشی که آن را نیز با انس گرفتن با کتاب وحی به دست آورده ام؛ چراکه هر کلمه اش یک دنیا آرامش درونی است.

این بانوی روشندل گنابادی با اشاره به اینکه زندگی یک نابینا مشکلات خاص خودش را دارد، افزود: اگر الطاف بیکران خداوند و دست مهربان و نوازشگر پدر و مادرم نبود، هیچ وقت نمی توانستم با

 این مشکلات کنار بیایم؛ البته از اینکه خدا نعمت بینایی را از من گرفته است هیچ گاه دل آزرده و رنجور نبوده و همیشه شکرگذار خدا هستم.

یکی از قرآن آموزان نیز ضمن تشکراز معلم قرآنشان گفت: برای کلاس قرآن روستا خیلی دنبال مربی گشتیم و کسی را پیدا نکردیم که بعد از آن به سراغ خانم خدادادی رفتیم و او نیز با روی باز پذیرفت و هم اکنون نیز ما از داشتن همچنین معلم قرآنی بسیار خرسندیم.

 مدیر مجتمع آموزشی کودکان استثنائی شهید علویان گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه دانش آموز نرگس خدادادی دارای معلولیت نابینایی مطلق بوده، گفت: به دلیل اینکه مدارس عادی فراگیر نبوده و امکاناتی ندارد که این دانش آموز را پذیرش کند، لذا در مقطع ابتدائی در این مدرسه درس خوانده است.

 هاشم میرثانی ادامه داد: در این مدرسه جهت یابی، چگونگی استفاده از حس لامسه و شنوایی، خط بریل و غیره به وی آموزش داده شده تا اینکه سال پنجم ابتدائی در مدرسه روستای حاجی آباد ثبت نام و در کنار دانش آموزان عادی به ادامه تحصیل پرداخته است؛ البته در عین حال هم در هفته ای ۴ ساعت معلم تلفیقی به وی آموزش می داد و کتاب و سی دی های کمک آموزشی نیز برایش ارسال می شد.

 میرثانی افزود: این دانش آموز توانست در امتحانات مدارس نمونه مقطع متوسطه اول قبول شود که به دلیل اینکه محتوای کتاب‌های درسی سنگین تر بوده نیاز به رسیدگی بیشتر احساس می شد در هر هفته ۲ الی ۶ ساعت معلم ویژه ای به این مدرسه اعزام می شد؛ وی همچنین توانست که سال گذشته از سطح امتحانات مقطع متوسطه دوم مدرسه نمونه محمودیه عبور کرده و هم اکنون در رشته علوم انسانی مشغول به تحصیل می باشد.

 مدیر مجتمع آموزشی کودکان استثنائی شهید علویان گناباد بیان کرد: برای اولین بار کتاب های قرآن به خط بریل را برای این دانش آموز از مشهد آوردم.

 میرثانی تصریح کرد: حدود ۴ یا ۵ سال قبل در مراسمی به مناسبت روز معلم، نرگس یک متنی خواند که در آخر متن می گوید «آرزو دارم صورت زیبای معلمم را یکبار ببینم»؛ این جمله بسیار روی همه مدیران و معلمان حاضر در جلسه تأثیرگذار بوده و در آن لحظه همه آنها شروع به گریه کردن نمودند.

مدیر آموزش و پرورش گناباد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما، وجود این دانش آموز را برای آن اداره یک افتخار دانست و عنوان کرد: معلولیت نابینایی به هیچ وجه جلوی پیشرفت نرگس خانم را نگرفته و او را محدود نکرده است.

 هادی محمدپور با بیان اینکه باید به همه معلمان و مربیان وی و حتی خانواده و همچنین اهالی روستای حاجی آباد تبریک گفت، عنوان کرد: اینکه این دانش آموز با این شرایط خاص این ظرفیت را در خود می بیند که حافظ قرآن کریم بشود برای ما خیلی اهمیت دارد.

مدیر آموزش و پرورش گناباد همچنین در پاسخ به صحبت نرگس خانم که گفت «دوست دارم معلم قرآن بشوم» اظهار کرد: وقتی این دانش آموز حافظ کل قرآن کریم بشود می توان با پیگیری زمینه استخدام وی را فراهم نمود که با همت و تلاشی که از ایشان سراغ دارم حتما به آرزویش خواهد رسید. /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.