قدس آنلاین :موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی از پژوهشگران و محققین حوزه هنرهای اسلامی و ایرانی برای ارائه طرح ها و پیشنهادهای پژوهشی در جهت تدوین مجموعه کتب شاهکارهای هنری دعوت به عمل می آورد.

دعوت از پژوهشگران و محققین حوزه هنرهای اسلامی و ایرانی

به گزارش قدس آنلاین در ادامه تولیدات و تدوین مجموعه کتب شاهکارهای هنری مرکز آفرینش های آستان قدس رضوی قصد دارد مجموعه دیگری را به معماری و آرایه های روضه منوره حرم رضوی اختصاص دهد.

بقعه مطهر، بعنوان نقطه مرکزی حرم مطهر رضوی، شامل گنبدخانه با گنبد دوپوششه ساقه بلند و یک تالار پیوسته با مسجد بالاسر است که علاوه بر معماری، آرایه های بنا و ضریح مطهر نیز از موارد مدنظر پژوهشی است. طبق اعلام گروه هنر پژوهی این موسسه، بررسی تاریخی و اسنادی بنا، آرایه ها و سیر تغییر و تحول آن در انجام این پروژه ضرورت دارد.

محتوای این کتب شامل منتخب قطعات نستعلیق، منتخب قرآنهای نفیس (از سده دهم تا چهاردهم هجری قمری)، منتخب قرآنهای نفیس (از آغاز تا سده نهم هجری قمری)، ضریح پوش ها و صندوق پوشها کتیبه های مسجد گوهر شاد، منتخب جلدهای نفیس (از سده چهارم تا چهاردهم هجری قمری) وکتیبه های صحن انقلاب و کتیبه های صحن آزادی است.

مهلت ارسال آثار : ۱۳۹۷/۰۴/۳۰

ارسال آثار از طریق :آدرس ایمل : astanehonar۸@gmail.com

دانلود و نصب اپلیکیشن موبایلی (آندروید) همراه زائر رضوی از طریق لینک زیر و مراجعه به بخش "ثبت اثر و ایده های هنری" : http://yon.ir/TXtq۶

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.