قدس آنلاین – سرورهادیان :طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه برای گردشگری کشور به خصوص گردشگری مشهد بسیار مفید است و باعث ایجاداشتغال بیشتر خواهد شد.

تاسیس وزارتخانه گردشگری اشتغال درمشهد راافزایش میدهد/بضاعت گردشگری مشهد بسیار بالاتراز ظرفیتهای فعلی است/برخی ظرفیتهای گردشگری مشهد درحال نابودی است

به گزارش قدس آنلاین، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با خبرنگار ما با اعلام این مطلب گفت :این روزها بحث هایی در خصوص  تصویب کلیات طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه مطرح شده است. طرحی که با تصویب آن سازمان میراث فرهنگی و سازمان صنایع دستی ادغام شده و وزارتخانه گردشگری را شکل خواهند داد ودر راستای همین طرح مناطق آزاد نیز  زیرمجموعه وزارت گردشگری قرار خواهد گرفت.

عدم زیرساخت ها و میزان کم گردشگر

حجت الا سلام نصرا... پژمانفر افزود :متاسفانه به دلیل این که تاکنون به موضوع گردشگری  توجه جامعی نداشتیم و زیرساخت های مناسبی را برای این موضوع فراهم نکرده ایم، امروز کمترین سهم در حوزه  توریست به کشور ما تعلق پیدا می کند و اگربخواهیم این بحث رابه همین منوال پیش ببریم فرصت بسیارطلایی گردشگری که می تواند سنگ بنای اقتصاد غیرنفتی درکشور باشد را بخصوص  درمشهد از دست خواهیم داد.

اشکال در متولیان

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد:اشکال این است که تا به حال نتوانستیم از ظرفیت گردشگران خارجی استفاده کنیم. صرفا تعدادی گردشگر خارجی برای زیارت می آیند. علتش هم آنست که متولی  این موضوع  از لحاظ جایگاهی و ساختاری نمی تواند یک حرکت کامل  و جامعی برای  ایجاد زیر ساخت ها داشته باشد.

 نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس تصریح کرد :بضاعت گردشگری درمشهد امروز بسیار بالاتر از آن چیزی است که مشاهده می کنیم،  اما این پرسش مطرح است که چرامدیرانی که دراین موضوع ورود کرده اند، نتوانستند بسیاری ازاقدامات را انجام بدهند. به اعتقاد من  پشتوانه ساختاری نتوانسته  حمایت کافی را داشته باشد که این مدیران بتوانند قدمهای موثری برای بهبود وضع گردشگری بردارند.

تخریب خانه های میراثی

حجت الاسلام پژمانفر درادامه این گفت وگو بیان کرد : برای مثال در مشهد ما خانه های زیادی داریم که درزمره  میراث فرهنگی قرار میگرید اما امروز به دلیل این که ساختارضعیفی برای حمایت از انها قرار داشته ، برای نگهداری از انها کاری انجام نشده و این خانه ها در حال خراب شدن هستند.

نماینده مردم مشهد و کلات درخانه ملت گفت : اگرطرح تاسیس وزارتخانه به نتیجه برسد درتمام نقاط کشور ازجمله مشهد که درواقع قطب گردشگری زیارت است، می توانیم تحولات زیرساختی اساسی و بالایی را مشاهده کنیم و توسعه بالایی را هم در کمیت و هم کیفیت خدمات گردشگری  داشته باشیم.

مشهد قطب گردشگری زیارت

 وی درادامه خاطر نشان کرد:من مطمئن هستم، می توانیم با برنامه ریزی درست، اشتغال فراوانی در مشهد ایجاد کنیم . امروز نگرانیم  کسانی هستیم که  سرمایه های خودشان را درحوزه هتل سازی مشهد قرار داده اند و اکنون  گاه در پیک سفرهم بخشی ازظرفیت این هتل ها خالیست.

طرحی با کارآیی فراوان

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس اظهار داشت :بطور قطع باید برای آن راهی اندیشید و راه چاره همین است که طرح تاسیس وزارتخانه برای گردشگری کشور را حمایت کنیم ، هتلداران هم بسیار به این  طرح امیدوارند.

 حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر بابیان این نکته که ما ظرفیت های زیادی دربخش های مناطق آزاد و صنایع دستی داریم تصریح کرد: این ها به صورت یک زنجیره به هم وابسته اند و می توانند توسعه پیدا کنند. اگر یک متولی جدی وارد شود واز صنایع دستی حمایت های لازم را انجام دهد، نتیجه اش این می شود که خیلی ازافرادی که هنردارند ومی توانند صنایع دستی خوبی را ارایه دهند، واردحوزه اشتغال و اشتغال زایی می شوند.این هم در دستور کارمان وجود داد. البته نمایندگان مجلس هنوز درحال تدوین طرح هستند و بطور قطع بعد از تاسیس وزارتخانه تکالیف و پیگیری های جدی را درارتباط با زیرساخت های آموزشی وحمایتی و برند سازی صنایع دستی انجام خواهد گرفت.

رونق  گردشگری و صنایع دستی

وی همچنین تاکید کرد : تلاش داریم  خرید صنایع دستی داخلی را نهادینه کنیم ،  بخصوص در مشهد که بیش از۵۲ درصد از هتل های کشور را در خود جای داده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.