قدس انلاین : مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان، ١٠٠ روحانی به ٩٠ بقعه این استان اعزام می‌شوند، گفت: طرح ضیافت الهی از ابتدا تا انتهای ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

اعزام ١٠٠ روحانی به ٩٠ بقعه خراسان رضوی در ایام ماه رمضان

 حجت‌الاسلام محمد احمدزاده صبح امروز در نشست خبری ضیافت الهی که در اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: طرح ضیافت الهی در سال ٩٧در  ٩٠ بقعه خراسان رضوی و از ابتدا تا انتهای ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: اعزام ١٠٠ روحانی مبلغ به ٩٠ بقعه استان از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: اقامه نماز جماعت در برخی بقعه‌ها ٢ بار در روز و در برخی ٣ مرتبه، برپایی خیمه‌های معرفت، ایستگاه کودک، ایستگاه مشاوره دینی و وقف، ایستگاه‌های چند رسانه‌ای و عرضه محصولات فرهنگی در ٩ ایستگاه از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی است.  

احمدزاده یادآور شد: برپایی ٧٠ محفل انس با قرآن با حضور قاریان استانی ملی و بین‌المللی، نیز از دیگر برنامه‌های شاخص این طرح است.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه بهار قرآن است، تاکید کرد: در طول اجرای طرح، ۶۶ سخنرانی معرفتی پیش‌بینی شده و برپایی مراسم رحلت حضرت خدیجه به نام "خدیجه مادر امت" در ۴١ بقعه، دیگر برنامه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی متذکر شد: مراسم افطاری ساده در ۵٨ بقعه، برگزاری جشن میلاد امام حسن در ۶٢ بقعه، احیای شب‌های قدر در ٧٣ بقعه، مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم در ۶۶ بقعه، محافل تفسیر قرآن در ۴۴ بقعه و برپایی نماز عید سعید فطر در ۴۴ بقعه از دیگر برنامه‌های اوقاف است.

احمدزاده با اشاره به اینکه برنامه توزیع افطاری خشک از محل موقوفات در مناطق محروم را هم در برنامه داریم، عنوان کرد: در نمایشگاه قرآن امسال هم حضور داریم و مسابقه پیامکی از طریق همکاری با صداوسیما استان هم برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر این نکته که همکاران ما هم در روز قدس در راهپیمایی حضور دارند، گفت: به‌زودی، روزی که قدس به صاحبان خود برگردد را می‌بینیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه در خصوص بسته‌های افطاری خشک بیان کرد: قیمت کلی هر بسته افطاری که برای حدود ٢٠ نفر کفایت می‌کند، برابر با ١١٠ هزار تومان است که خیرین نیز می‌توانند در این موضوع، مشارکت کنند.  

احمدزاده اظهار کرد:  طرح وقف قرآن کریم را هم در دستور کار داریم که افراد می‌توانند با پرداخت هدیه هر قرآن آن را وقف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.