قدس انلاین : مدیرکل کتابخانه‌های خراسان رضوی گفت: سال ۹۷ سال بسیار خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی برای استان خراسان رضوی خواهد بود.

۹۷ سالی خوب برای حوزه کتاب و کتابخوانی خراسان‌رضوی
حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سبزیان در حاشیه سفر خود به کاشمر ،   با مطلوب ارزیابی کردن وضعیت کتابخوانی در سطح استان خراسان، گفت: با توجه به برنامه ریزی‌هایی که در سطح نهاد کتابخانه‌های عمومی به عنوان متولی امر کتاب و کتابخوانی تدوین شده و برنامه ریزی هایی که در قالب های مسابقات فرهنگی و کتابخوانی و تشویق و ترغیب مردم به کتابخوانی با حضور در کتابخانه های عمومی به عنوان پایگاههای مهم فرهنگی در شهرها و روستاها در دست اقدام داریم امیدواریم در سال ۹۷ رشد قابل توجهی در حوزه کتابخوانی داشته باشیم.
وی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی را یکی از برنامه‌های مهم اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در سال جاری دانست و افزود: با توجه به اینکه در سال گذشته حدود ۱۰۰ هزار نفر در مسابقات جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده امسال جمعیت یک میلیون نفری در این مسابقات شرکت کنند.
سبزیان با اعلام اینکه شرکت در این مسابقات اخوت و برادری مردم با کتابخانه ها را فراهم می کند، کتابخانه های عمومی را محیطی آرام دانست و اظهار کرد: کتابخانه های عمومی به افزایش دانایی و مهارت افزایی کمک می کند.
وی با بیان اینکه در تلاش هستیم همه اقشار، گروه‌ها و طبقات مختلف مردم از فضاهای مختلف کتابخانه‌های عمومی استفاده کنند، بیان کرد: سال گذشته برای اولین بار در سطح کشور طرح کتابخانه گردی را جهت انس بیشتر مردم با کتاب اجرا کردیم.
مدیرکل کتابخانه های خراسان رضوی با اشاره به اینکه سال ۹۷ سال بسیار خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی برای استان خراسان رضوی خواهد بود، گفت: هرچند وضعیت مطلوب است اما به دنبال بهتر شدن وضعیت هستیم.
وی در ادامه از سه افتتاح بخش نابینایان، بخش کودک در کتابخانه امام علی(ع) و کتابخانه سیار خبر داد و اظهار کرد: یکی از سیاست‌های نهاد کتابخانه‌ها تقویت بخش کودک در کتابخانه‌ها است.
سبزیان با اشاره به اینکه عمده مخاطبین کتابخانه‌ها کودکان هستند، بیان کرد: امیدواریم با افتتاح بخش کودک در تمامی کتابخانه ها نسل کتابخوانی را در طی چند سال آینده شاهد باشیم.
وی همچنین ازکتابخانه سیار به عنوان پایگاه سیار دانایی نام برد و اظهار کرد: امیدواریم این کتابخانه ها خدمات خود را به روستاها و بخش های محروم ارائه کند.
مدیرکل کتابخانه‌های خراسان رضوی با بیان اینکه آمادگی داریم اگر خیری آمادگی داشته باشد کتابخانه های سیار را افزایش دهیم، گفت: با توجه به هزینه های گزافی که ساخت کتابخانه ها دارد امروزه کتابخانه های سیار در دنیا به یک امر مرسوم و رایج تبدیل شده و می تواند به رضایتمندی جامعه کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.