۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
کد خبر: 600662

قدس انلاین : فرماندار کلات گفت: بررسی های صورت گرفته در بخش های مختلف حکایت از آن دارد که بارندگی و سیل هفته جاری در این شهرستان حدود ۱۰۰ میلیارد ریال خسارت به بار آورده است.

سیل کلات ۱۰۰ میلیارد ریال خسارت داشت

سیداصغر علوی تبار، چهارشنبه  اظهار کرد: بیشترین این خسارات به ترتیب به حوزه های کشاورزی، زیرساخت های شهری، راه و آب و فاضلاب وارد آمده است.

وی افزود: مدیریت جهاد کشاورزی کلات آسیب وارده به این بخش را ۷۰ میلیارد ریال برآورد کرده که شامل تخریب ۱۳ کیلومتر کانال آب، سه کیلومتر لوله انتقال آب، ۱۵۰ هکتار باغ گردو، ۱۰ واحد دامداری، ۳۰ دهانه آبگیر و اتلاف ۷۰ راس دام سبک است.
وی گفت: شهرداری نیز میزان خسارتهای وارده به جداول، آسفالت، دیوار ساحلی، پل و نیز خرابی های ناشی از آبگرفتگی معابر را حدود ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرده است.
فرماندار کلات اظهار کرد: بارش های اخیر ۸.۵ میلیارد ریال خسارت نیز به حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان در محورهای کلات - درگز و مسیرهای روستایی سنگ دیوار، بابارمضان، گرو، خشت، سینی و آقداش، قره سو، بابافرجی و نفطه وارد آورده است.
علوی تبار خسارات سیل به خطوط آبرسانی شهر کلات را نیز ۱.۵ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: سیل به ۳۵۰ متر شبکه اصلی و فرعی، ۵۶ فقره انشعاب و کاورهای خط انتقال آسیب رسانده است.
اداره کل هواشناسی خراسان رضوی میزان بارندگی شهرستان کلات در ۴۸ ساعت گذشته را ۴۹، ۷ میلی متر گزارش کرده است.
مرکز شهرستان کلات در ۱۵۸ کیلومتری شمال مشهد واقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.