شهرکرد-معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای پروژه راه آهن اصفهان-شهرکرد-اهواز در اولویت طرح های ریلی قرار گرفته، اما ساخت و تکمیل این پروژه با اعتبارات دولتی امکان پذیر نبوده و باید از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای این پروژه کمک گرفت.

احداث راه آهن اصفهان-شهرکرد-اهواز با کمک بخش خصوصی امکان پذیر است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مجید نظری روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ساخت و تکمیل پروژه های گفت: در مجموع ۴۳ پروژه ملی استان برای استان با اعتبار مورد نیاز ۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان وجود دارد که از این تعداد ۸ پروژ های جز پروژه های بسیار مهم و در اولویت همچون پروژه راه آهن اصفهان-شهرکرد-اهواز وجود دارد که این ۸ پروژه به اعتباری در حدود یک هزار میلیارد تومان نیاز است.

وی افزود: اجرای پروژه راه آهن اصفهان-شهرکرد-اهواز در اولویت طرح های ریلی قرار گرفته، اما ساخت و تکمیل این پروژه با اعتبارات دولتی امکان پذیر نبوده و باید از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای این پروژه کمک گرفت.

نظری گفت: امسال ۱۱۷ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های نیمه تمام مصوب قانونی گرفته است، بنابراین برای  تکمیل پروژه های نیمه تمام دولتی باید از سرمایه گذاران بخش خصوصی کمک گرفت.

معاون امور عمرانی استاندار با اشاره به مدیر کل جدید راه و شهرسازی استان گفت:از مدیر کل جدید انتظار می رود در حوزه های کاهش هزینه های پروژه های عمرانی،ساماندهی و رفع نقاط حادثه خیز استان با توجه به افزایش آمار تلفات حوادث جاده ای،پیگیری سهم استان از پروژه های مشترک بین استان بویژه پروژه راه آهن، پیگیری تخصیص پروژه های ملی از دولت و سازمان برنامه و بودجه، بروزرسانی سند راه های استان، نظارت دقیق بر اجرای پروژه ها و پیگیری جذب اسناد خزانه تلاش کند.

وی افزود:پیگیری بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری که اعتبارات خوبی برای این حوزه پیش بینی شده است از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.