قدس آنلای/ آرش خلیل‌خانه: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه تحریم‌های یکجانبه آمریکا هیچ تأثیری در تأمین دارو برای کشور ندارد گفت: حتی بیماران خاص هم نباید هیچ نگرانی از بابت تأمین دارو داشته باشند.

بیماران خاص نگران تامین داروهایشان نباشند

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به اینکه دارو در کشور به میزان نیاز موجود است، افزود: معاون اجتماعی من نیز با انجمن بیماری‌های خاص‌ دائم جلسه دارد اگر مشکلی در شهری یا روستایی وجود دارد آن را برطرف می‌کنیم.

وی اظهار داشت: تنها اگر تحریم‌های سازمان ملل برگردد مشکل خواهیم داشت و در این زمینه نیز تمهیداتی اندیشیده‌ایم تا در بحث غذا، دارو و تجهیزات پزشکی مشکلی نداشته باشیم.

در پاسخ به سؤالی در خصوص بیماران تالاسمی و فوت ۹۳ نفر از این بیماران بدلیل داروهای کم کیفیت، گفت: به هیچ وجه چنین آماری را تایید نمی‌کنم. رقابت بین شرکت‌های چندملیتی وجود دارد و اگر بیماری باشد که ما داروی تولید داخل آن را داشته باشیم، نمی‌خواهند بازار را از دست بدهند. پشت این قضیه چیزی بجز پول و سودجویی وجود ندارد.

اظهارات وزیر بهداشت در مورد تأمین داروی بیماران خاص در حالی است که شانزدهم اردیبهشت ماه میثم رمضانی رئیس انجمن تالاسمی ‌ایران از عدم تولید و توزیع داروهای خاص بیماران تالاسمی‌توسط شرکت‌های داخلی خبر داد و گفت: حدود سه تا ۵ ماه است که بیماران تالاسمی‌به داروهای مورد نیاز شان دسترسی ندارند.

وی اظهار داشت: بیماران تالاسمی‌ گرفتار بازی شرکت‌های داروسازی شده‌اند یعنی شرکت‌های داخلی برای افزایش قیمت داروها و کسب درآمد بیشتر از چندماه پیش اقدام به عدم تولید و توزیع داروهای مورد نیاز تالاسمی‌ها کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.