ایرانشهر-جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ایرانشهر در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان باحضور اعضاء برگزار شد.

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ایرانشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ایرانشهر در محل سالن اجتماعات فرمانداری باحضور اعضاء برگزار شد.

ابوالقاسم برشان معاون فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر در این جلسه گفت: اعتبارات شهرستان بر اساس شاخص هایی که دستگاه ها اعلام نموده اند و جلسه شورای برنامه ریزی بسته خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم امسال شاهد تخصیص های خوبی  در رابطه با رفع مسایل و مشکلات دستگاه ها  در حوزه فرهنگی باشیم که این مهم در دستور کار قرارخواهد گرفت.

دبیر جلسه و رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ایرانشهر دستورات این جلسه را ارائه  و به مسایل و مشکلات پیش روی کتابخانه های شهرستان اشاره کرد.

وحید بامری از جمله مسایل و مشکلات را عدم واریز سهم نیم درصد از سوی شهرداری در سال ۹۶ ،افزایش زیربنای سالن های مطالعه کتابخانه مرکزی شهرستان،اتخاذ راهکار مناسب نسبت به تامین اعتبار جهت مرمت و بازسازی سالن آمفی تئاتر کتابخانه آزادی بمپور که مربوط به سال۱۳۵۰ شمسی است و کمک و حمایت در جهت جذب اعتبارات بیشتر سال ۱۳۹۷ در شورای برنامه ریزی شهرستان ایرانشهر اشاره کرد و خواستار تحقق این اهداف در سال ۱۳۹۷ شد.

همچنین وی از پیگیری تفاهم نامه هایی، با  دستگاه های مختلف در شهرستان نام برد و  برنامه ریزی و اجرای تمامی برنامه ها با این دستگاه ها در شهرستان را جزء اهداف این اداره دانست.

وی  حضور اسفندیار زیدآبادی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان را دو جلسه مستمر در شهرستان حاکی از نگاه ویژه وی دانست و گفت: زیدآبادی مدیر کل کتابخانه های استان در جهت رفع مشکلات کتابخانه های عمومی شهرستان ایرانشهر جدیت خاصی را دارند و شخصا در جهت رفع آنها وارد عمل شده که از جلسه قبل تاکنون شاهد رفع بسیاری از این مشکلات در شهرستان بوده ایم.

بامری مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه و عضو حقیقی انجمن شهرستان ضمن تبریک پیشاپیش ماه مبارک رمضان گفت: ایرانشهر قطب فرهنگی بلوچستان است و نگاه به آن باید ویژه باشد.

وی افزود: نیازهایی در شهرستان وجود دارد که باید به آنها توجه شود، از جمله این نیازها می توان به ورود نرم افزارهای مطلوب در کتابخانه ها ، منابع دست اول با رویکرد تطبیقی،اطلاع رسانی به نهاد های فرهنگی،شناسایی نویسندگان و ارتباط با آنها، بررسی آسیب های اجتماعی،توجه به کتابخانه های مدارس،توجه به مناطق روستایی و برگزاری مسابقات کتابخوانی نام برد.

اسفندیار زیدآبادی مدیرکل نهاد کتابخانه های استان سیستان و بلوچستان در این جلسه گفت: کتاب خوب کتابی است که انسان را به خداوند نزدیک کند.

 وحید بامری رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ایرانشهر به تعدادی از خدمات ارزشمند نهاد از جمله ، رسیدگی و رفع مشکلات کتابخانه ها با نگاه ویژه ، نشست های کتابخوان و مدرسه ای، ایجادکتابخانه های مشارکتی با دستگاه های دیگر ، برگزاری برنامه های فرهنگی متعدد در کتابخانه ها اشاره کرد و خواستار همکاری و مشارکت همه دستگاه ها با نهاد کتابخانه های عمومی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.