اصفهان- مجری دهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین آلات و صنایع وابسته از اصفهان به عنوان قطب صنعت فولاد و ریخته گری ایران یاد کرد و افزود: در حال حاضر ۶۵ درصد صنایع فولاد و ریخته گری کشور در اصفهان متمرکز است.

 ۶۵ درصد صنایع فولاد و ریخته گری کشور در اصفهان متمرکز است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمود بندرچی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: دهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی، فولاد، ریخته گری، ماشین آلات و صنایع وابسته از ۱۶ تا ۱۹ مردادماه سال جاری در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان برپا می شود.

وی تصریح کرد: دهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی، فولاد، ریخته گری، ماشین آلات و صنایع وابسته با ۳۰ درصد افزایش فضا و ۱۵۰ کمپانی شرکت کننده داخلی و خارجی برگزار خواهد شد و سعی داریم در این نمایشگاه زنجیره‌های تامین را در کنار هم قرار دهیم تا بازدید کنندگان حداکثر بهره‌برداری را داشته باشد.

بندرچی بر ضرورت بومی‌سازی صنایع ریخته‌گری و متالورژی تاکید کرد و گفت: این نمایشگاه برگزار می‌شود تا صنعتگران بخشی از بازار را در اختیار بگیرند. 

مجری دهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی، فولاد، ریخته گری، ماشین آلات و صنایع وابسته با اشاره به اینکه برای حضور در این نمایشگاه شرکت کنندگانی از کشورهای ایتالیا، چین، هند، ترکیه و آلمان اعلام آمادگی کرده اند، افزود: تاکنون انجمن آهن و فولاد، تولید کنندگان فولاد ایران، انجمن همگن صنایع ریخته گری اصفهان، انجمن آزمایشگاه غیر مخرب و سایت ها و نشریات تخصصی برای برگزاری این نمایشگاه همکاری های خوبی داشته اند.

وی از اصفهان به عنوان قطب صنعت فولاد و ریخته گری ایران یاد کرد و افزود: در حال حاضر ۶۵ درصد صنایع فولاد و ریخته گری کشور در اصفهان متمرکز است.

بندرچی با اذعان بر اینکه در اصفهان به عنوان مهد صنعت ریخته گری کشور نمایشگاه فولاد رشد چندانی نداشته است، ابراز امیدواری کرد که در محل جدید شرکت نمایشگاه های اصفهان، الگوهای اَبَر برگزارکنندگان نمایشگاه های فولادی اجرا شود.

وی به برنامه های دهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی، فولاد، ریخته گری، ماشین آلات و صنایع وابسته اشاره و تصریح کرد: در دومین روز نمایشگاه بزرگترین گردهمایی صنایع ریخته گری و در روز سوم گردهمایی صنعت فولاد و نورد کشور در اصفهان برگزار می شود.

مجری این نمایشگاه بین المللی ادامه داد: برگزاری کارگاه های آموزشی، کاربردی و عملیاتی نیز از برنامه های جنبی این نمایشگاه به شمار می رود که برای برگزاری آن با انجمن علمی ریخته گری ایران قراردادی منعقد شده است.

نمایشگاهی با برند ملی

مدیر بخش داخلی نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان نیز در این نشست خبری اظهارکرد: دهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی، فولاد، ریخته گری، ماشین آلات و صنایع وابسته جزو نمایشگاه‌های زیربنایی کشور است که در اصفهان به صورت تخصصی برگزار می شود.

عبدالمجید نایب زاده ابراز امیدواری کرد: این نمایشگاه به عنوان یک برند ملی و بین المللی در تقویم نمایشگاه پایدار بماند.

وی تاکید کرد: در صنعت فولاد استان اصفهان به عنوان یکی از قطب فولاد ایران نیاز است بیشتر نسبت به اهمیت برگزاری نمایشگاه فولاد به عنوان نمایشگاهی که جایگاه خاصی در استان و کشور دارد، انجام شود.

مدیر بخش داخلی نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان خاطرنشان کرد: گروه های کالایی صنایع فولاد، ریخته گری عملیات حرارتی آبکاری، مواد اولیه ریخته گری، خدمات آزمایشگاهی، قالب سازی، تصفیه خانه های صنعتی برای کنترل پساب ها و بازچرخانی آب، شکل دهی فلزات شامل نورد و جوشکاری، تراشکاری و برشکاری می توانند در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.