قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: رئیس اتحادیه چایخانه‌داران و پزندگان از گران نشدن کله و پاچه در مشهد همزمان با ماه رمضان خبر داد.

قیمت 110هزارتومانی کله پاچه شایعه است/نقش مافیای کله پاچه وکشتارگاه درگرانی/طباخی های مشهد درماه رمضان تعطیلند

ایرانی‌ها ۴هزار سال قبل هم کله‌پاچه می‌خورده‌اند. این جمله را باستان‌شناسان می‌گویند. یک جایی در ۳ کیلومتری شهر سنخواست استان خراسان شمالی در محوطه‌ای به نام چلو.

کله پاچه‌ای که با گرانی این روزها دیگر به یک غذای اشرافی و شاید هم دست نیافتنی تبدیل شده است. علی دهستانی رئیس اتحادیه طباخان در گفت‌وگوی اختصاصی با قدس آنلاین اما نظری جز این دارد. گفتگوی ما با او را شما بخوانید:

*اعلام شده که قیمت کله پاچه به ۱۱۰ هزارتومان برای هر دست کامل رسیده است آیا این قیمت صحت دارد؟

**نخیر این قیمت در مشهد اصلا صحت ندارد ولی بله باید بگویم این افزایش قیمتی که شما می‌گویید حبابی است و حقیقت ندارد. این قیمت‌ها را واسطه‌ها ایجاد می‌کنند که من گزارش این اتفاقات را به دادستانی داده‌ام.

البته اگر سهمیه موسسه صنعتی گوشت مشهد قبل از اینکه کله پاچه به شهرستان‌ها فرستاده شود مصرف روزانه ما به شکلی مشخص شود که نیاز مشتریان برطرف شود و کله پاچه مستقیم به دست مشتری برسد مطمئنا این قیمت‌های کاذب بوجود نخواهد آمد.

*در مشهد قیمت چقدر است؟ آیا نرخنامه تازه‌ای صادر شده است؟ آخرین نرخنامه مربوط به چه زمانی است؟

**آخرین نرخنامه ما به دی ماه سال قبل بر می‌گردد و کله پزی‌های ما بر اساس همان نرخ قبل مشغولند. ما توانسته‌ایم علی رغم همه مشکلات و مواردی مثل هزینه آب و برق و...این نرخ را به خوبی در این مدت مدیریت کنیم که هم به نفع مشتری باشد و هم مغازه دار چون همه سعی ما این بوده که مشتری را جذب کنیم.

الان نرخ یک دست کله پاچه در مشهد حدود پنجاه و پنج تومان به فروش می‌رسد و ما افزایش قیمتی در مشهد نداشته‌ایم.

*دلایل گرانی کله پاچه چیست؟

**همانطور که گفتم یکی از آن موارد حضور واسطه‌ها در این خصوص است که نمی‌گذارند کله پاچه مستقیما به دست مشتری برسد و دیگری در برهه‌ای هم به دلایلی یک خط در موسسه صنعتی گوشت مشهد تعطیل شد که همین قضیه خودش باعث کمبود و گرانی می‌شود.

*آیا واقعا امکان واردات کله پاچه وجود دارد؟

**نه اصلا. البته قبلا این اتفاق می‌افتاد ولی الان عملا هیچ نیازی به واردات نیست.

*در ماه مبارک رمضان وضعیت کار صنف کله پزان چگونه است؟

**متاسفانه صنف ما در این ماه کاملا کساد و تعطیل است ولی مغازه‌های کله پزی یکساعت مانده به اذان می‌توانند به صورت کترینگ برای بیرون بر آماده کنند و گرنه پذیرایی داخل مغازه وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.