رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با تأکید بر اینکه این میراث باید منتقل شود، گفت: همه داشته‌های تاریخی باید در معرض دید ملل مختلف قرار گیرد بنابراین باید تلاش کنیم از طریق جذب گردشگر داشته‌ها، هویت و فرهنگ غنی خود را به ملل جهان معرفی و منتقل کنیم.

اختصاص ۱۶ میلیارد تومان بودجه به گردشگری آرامگاه فردوسی

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اصغر مونسان  در آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی که در آرامگاه فردوسی برگزار شد، اظهار کرد: ایامی که کشور به لحاظ قدرت و شکوه وضعیت خوبی نداشت حکیم فردوسی در دوره سامانیان توانست با شاهنامه از هویت ملت پاسداری کند و بزذگ میراث‌دار کشورمان حکیم فردوسی است.

وی با بیان اینکه این ملت داشته‌های تاریخی بی‌نظیری دارد و دارای تمدن قدیمی است، بیان کرد: ایران در تاریخ نیست بلکه در ریشه‌های تاریخ است و ملت ایران تاریخ‌ساز بوده و در بسیاری از شکل‌گیری تمدن‌های بشری حضور داشتند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی افزود: دشمنان این ملت زمانی بر ما تاختند و زمانی آن‌ها را شکست دادیم اما آنچه همیشه باقی مانده، هویت ملت ایران است.

مونسان تشریح کرد: هویت یعنی دین، ملیت و زبان و ملاحظه می‌شود که حکیم فردوسی چه کار بزرگی کرده به صورتی که توحید آغازگر  شاهنامه است، به ملیت ایرانی پرداخته و زبان ایرانی را پاس داشته است.

وی یادآور شد: در طول تاریخ ایرانیان زحمات بسیاری کشیدند تا این هویت حفظ و منتقل شود و خیلی‌ها در این مسیر جان خود را اهدا کردند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی در همین خصوص گفت: آخرین موضوع در این مورد هشت سال دفاع مقدس بود که برای دفاع از دین، ملت، زبان و هویت کشور رزمندگان جانانه جنگیدند و توانستند از این هویت بزرگ پاسداری کنند.

مونسان تأکید کرد: امید است این ملت با همدلی‌ و اتحاد این ایام سخت کنونی را پشت سر بگذارند و بار دیگر نشان دهند میراث‌داران بزرگی هستند که در تاریخ ریشه دارند.

وی ادامه داد: هر زمانی که ملت مورد هجمه خارجی و سختی قرار گرفته، با وفاق و همدلی بیشتر از آسیب در امان مانده و امروز هم همدل‌تر و همراه‌تر و استوار گام‌های بزرگی برخواهد داشت و این برهه را با سربلندی پشت سر می‌گذارد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با تأکید بر اینکه این میراث باید منتقل شود، اظهار کرد: این همه داشته تاریخی باید در معرض دید ملل مختلف قرار گیرد بنابراین باید تلاش کنیم از طریق جذب گردشگر داشته‌ها، هویت و فرهنگ غنی خود را به ملل جهان معرفی و منتقل کنیم.

مونسان با بیان اینکه آرامگاه فردوسی باید میزبان میلیون‌ها گردشگر باشد، اظهار کرد:  امسال ۳ میلیارد تومان اعتبار توسط سازمان میراث فرهنگی به این امر اختصاص یافته، همچنین ۴ میلیارد تومان اعتبار ملی برای توسعه این مکان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در مجموع ۱۶ میلیارد تومان بودجه توسط دولت برای این امر در نظر گرفته شده، همچنین توافقنامه‌ای با شهرداری منعقد شده تا این مجموعه مکان مناسبی برای حضور گردشگران داخلی و خارجی شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.