قزوین_ رئیس سابق اداره ویزای آمریکا گفت: ارتباطات گسترده ای بین اسراییل و عربستان وجود دارد و آمریکا روزانه ۱۰میلیون دلار و ماهانه ۳۰۰میلیون دلار به اسرائیل کمک می‌کند که این کمک مالی باید قطع شود و مردم در این حوزه آگاه شوند. 

آمریکا ماهانه ۳۰۰میلیون دلار به اسرائیل کمک می‌کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در راستای برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی «افق نو» در مشهدمقدس، کنفرانس خبری «قدس، پایتخت همیشگی فلسطین» با حضور جمعی از خبرنگاران و مدیران رسانه ها در سالن اجتماعات سابق سپاه ناحیه امام حسن (ع) استان قزوین برگزار شد.

نائب رئیس سابق کمیسیون تجارت بین الملل پارلمان اروپا در این اجلاس اظهار داشت:  ۹۷ درصد اطلاعات و خبرها در اسرائیل و کشورهای اروپایی، به عنوان اطلاعات نیست و بیشتر جنبه تبلیغاتی و سرگرمی را دارد؛ هالیوود جایی است که بازار غرب را در اختیار خود گرفته، اما بسیاری از اخبار واقعی نیست و اخبار اصلی در آن گم می‌شود؛ حتی نرم افزار موبایلی که ما در اختیار داریم به عنوان یک سرگرمی است و توسط این نرم افزار، اخبار بسیار ساده توسط آمریکایی ها مورد دستخوش قرار می گیرد.

جولیتو کیزا در خصوص فعالیت های خود علیه رژیم غاصب صهیونیست ادامه داد: با فعالیت در این زمینه چندین بار به کشته شدن تهدید شده ام و در این رژیم اگر بخواهی عقاید خود را به راحتی عنوان کنی، کشته می شوی؛ آزادی بیان در کشورهای اروپایی به گونه ای است که روزنامه نگاران جوان هیچ وقت انتقاد نمی کنند و اگر این انتقاد صورت بگیرد، آنها از کارشان برکنار و اخراج می شوند.

روزنامه نگار تحقیقی گفت: بزرگترین شبکه تلویزیونی در ایتالیا که چهار میلیون بیننده دارد را راه اندازی کرده ام و این میزان استقبال نشان می دهد که جوانان به دنبال فعالیت های واقعی هستند نه تبلیغات و ما به دنبال انتشار اخبار واقعی هستیم؛ درباره یازده سپتامبر ۶ کتاب نوشته ام پس از انتشار کتاب‌ها قصد انتشار مقاله ای در روزنامه ای را داشتم؛ اما مطلب مرا رد کردند و گفتند بهتر است شما بازنشسته شوید.

*  اتفاقات غزه و فلسطین در رسانه‌های آمریکایی سانسور می‌شود

مؤلف و فعال ضد صهیونیست هم در ادامه این کنفرانس اظهار داشت: فعالیت ما، تحلیل در خبرگزاری ها است و اینکه بدانیم چرا اطلاعات غلط به مردم آمریکا و اروپا ارائه می شود؛ با جست و جو در سایت ما به نام «اگر امریکایی‌ها می‌دانستند» به خوبی مشاهده می شود که آمار کشته شدگان اسرائیلی ها ۱۳ برابر بیشتر از واقعیت عنوان شده است.

آلیسون ویر گفت: اسرائیل و حامیان آن به عنوان سران آمریکا بوده و یکی از بزرگترین خبرنگاران آمریکا یهودی و اسرائیلی است ‌اما مردم امریکا از این موضوعات بی خبر هستند؛ اخباری که در آمریکا پخش می شود ترکیبی از اطلاعات دست کاری شده  است؛ برای مثال اتفاق هایی که در غزه افتاد سران اسرائیل آن را یک اتفاقات خشونت بار عنوان کردند؛ چنین اخباری هرگز با این عنوان ذکر نمی شود که فلسطین توسط اسرائیل غاصب گرفته شده است؛ به عبارت دیگر هر اتفاقی که در کشورهای اروپایی و اسرائیل صورت می گیرد، به نفع اسرائیل است.

وی اضافه کرد: سانسور خبری بسیاری در مورد اسرائیل اتفاق می افتد؛ برای نمونه بعد از اتفاق ۱۱ سپتامبر که به غزه رفته بودم یکی از خبرگزاری ‌های آمریکا با من تماس گرفت و خواستار بیان اطلاعاتی از غزه و شرایط آنجا شد و حتی برنامه ای در این خصوص با حضور من اجرا شد؛ اما هیچ وقت این برنامه‌ها پخش نشد.

او مطرح کرد: در آمریکا فردی از سازمان دفاع آمریکا یا رییس جمهور آن که بخواهد هرچقدر بلند اعتراض کند بیم و هراسی ندارد اما از اسرائیل کسی نمی تواند انتقاد کند.

ویر عنوان کرد: آمریکا روزانه حدود ده میلیون دلار برای اسرائیل که بسیار کوچک است، هزینه و از آن حمایت می کند که این آمار رو به افزایش است.

*اسرائیل را به عنوان یک کشور قبول نداریم

رئیس سابق اداره ویزای آمریکا که میهمان دیگر این نشست بود گفت: ۶ شرکت بزرگ در آمریکا پوشش ۹۰درصد اخبار را برعهده دارند و به واسطه مسائل مالی بیشتر اخبار به صورت تبلیغات است.

جی. مایکل اسپرینگمن بیان کرد: ترامپ درباره کاهش مالیات ها صحبت کرده و این مالیات ها به جیب اسرائیل می رود و اسراییل می تواند در ایالات متحده به این روش سهام خریداری کند.

وی با بیان اینکه امروز از منابع مالی و امکانات طبیعی فلسطین برای منافع اسرائیل خرج می‌شود، مطرح کرد: بسیاری از شرکت ها در اسرائیل فعالیت و از منابع آنها استفاده می کنند؛ آمریکایی ها هر آنچه را دوست داشته باشند و به نفعشان باشد، می بینند.

رئیس سابق اداره ویزای آمریکا در مورد پیش بینی برای آینده اسرائیل تشریح کرد: اعتقاد نداریم که اسرائیل به عنوان یک کشور بوده، چراکه فلسطین را غصب کرده است.

جی. مایکل اسپرینگمن مطرح کرد: سرمایه های مالی گزافی توسط آمریکایی ها به اسرائیل داده می شود که باید در این زمینه مردم را آگاه کنیم.

وی اضافه کرد: ارتباطات گسترده ای بین اسراییل و عربستان وجود دارد و آمریکا روزانه ۱۰میلیون دلار و ماهانه ۳۰۰میلیون دلار به اسرائیل کمک می‌کند که این کمک مالی باید قطع شود و مردم در این حوزه آگاه شوند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.