محمود صادقی گفت: اینکه وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه برخی از اشخاص حقوقی کشورمان و آقای سیف اعمال کرده بیشتر نوعی بازی روانی و کار تبلیغاتی علیه کشورمان است. از طرفی هم از آنجاییکه حزب الله لبنان پیروزی چشمگیری را در انتخابات این کشور داشت باعث شد ترامپ زودتر از موعد مقرر تصمیم خود را درباره برجام اعلام کند.

تحریم رئیس بانک مرکزی، نوعی بازی روانی علیه جمهوری اسلامی است

قدس آنلاین / مینا افرازه: محمود صادقی نماینده مردم تهران در مصاحبه با خبرنگار قدس آنلاین درباره طرح اروپا برای حفظ منافع ایران در برجام که از سوی فدریکا موگرینی اعلام شد و اینکه آینده مذاکرات با اروپا به کجا منتهی میشود، اظهار داشت: اقدام مثبتی که اروپاییها در راستای حفظ برجام انجام دادند این بود که پس از اعلام تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از توافق برجام، موگرینی و مقامات ارشد سه دولت اروپایی بلافاصله اعلام موضع کردند و این اقدام در جلوگیری از وقوع شوکی که پیش بینی میشد توسط تصمیم ترامپ در بازار و افکار عمومی رخ دهد تاثیر مثبتی داشت و مانع التهابات بیشتر شد.

عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه تصریح کرد: یکی از کارهای موفق دستگاه دیپلماسی کشورمان این بود که توانست اجماعی را که در گذشته علیه ایران وجود داشت، بشکند و تعاملات خوبی با اتحادیه اروپا آغاز شد. ترامپ با هنجار شکنیهایی که انجام داده سبب شده تا مناسبات با اروپا همانند گذشته نباشد، تا جاییکه شاهدیم خروج آمریکا از کنوانسیون تغییرات آب و هوایی پاریس، وضع تعرفه برای واردات محصولات اروپایی مانند فولاد موجب تنشهایی در روابط دو طرف شده است. بنابراین همین شرایط میتواند زمینه  مساعدی را برای متعهد ماندن اروپا در برجام بدون حضور آمریکاییها ایجاد کند. ادامه برجام با اروپاییها و حمایت عملی آنها از ایران در توافق، بدون شک با سختیهایی روبروست خصوصا که کار اقتصادی اروپا بیشتر مربوط به بخش خصوصی است و قرار است شرکتهای خصوصی با ما کار بکنند درحالیکه آنها نیز فواید و منافعی را در همکاری و تعاملات اقتصادی با آمریکا دارند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تحریم ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی از سوی وزارت خزانه داری آمریکا، گفت: اینکه وزارت خزانهداری آمریکا تحریمهای جدیدی را علیه برخی از اشخاص حقوقی کشورمان و آقای سیف اعمال کرده بیشتر نوعی بازی روانی و کار تبلیغاتی علیه کشورمان است. از طرفی هم از آنجاییکه حزب الله لبنان پیروزی چشمگیری را در انتخابات این کشور داشت باعث شد ترامپ زودتر از موعد مقرر تصمیم خود را درباره برجام اعلام کند.

صادقی در پایان بیان کرد: رفتارهای اخیر ترامپ در قبال ایران نوعی واکنشی در برابر نفوذ و قدرت بالای ایران در منطقه است و چون در عرصه بین المللی میدان مانور خود را از دست داده درصدد انتقام جویی و جبران ناکامیهای خود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.