همدان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: رویداد «همدان پایتخت کشورهای آسیایی ۲۰۱۸» شهریورماه برگزار می شود.

برگزاری رویداد «همدان پایتخت کشورهای آسیایی ۲۰۱۸» در شهریور

به گزارش قدس آنلاین ، علی مالمیر در شورای سیاست‌گذاری رویدادهای همدان ۲۰۱۸، اظهار کرد: در خصوص رویداد همدان پایتخت کشورهای آسیایی۲۰۱۸، سازمان میراث فرهنگی با وزارت خارجه به جمع‌بندی رسید و برگزاری این رویداد از تیرماه به پنجم تا هفتم تا شهریورماه موکول شد.

وی با بیان اینکه در این رویداد سه روزه افتتاحیه، اجرای پنل تخصصی و برگزاری تور فنی بازدیدکنندگان پیشنهاد شده است، از  حضور سفرا علاوه بر مقامات عالی رتبه در این رویداد خبر داد و گفت: به منظور معرفی خوب همدان از ۵۰ خبرنگار بین‌المللی دعوت شده است؛ قرائت بیانیه پایانی در یکی از جاذبه‌های همدان خواهد بود که آرامگاه بوعلی پیشنهاد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان زمان برگزاری اجلاس دوره‌ای سازمان جهانی گردشگری را ۲۱ تا ۲۳ آبان ماه دانست و بیان کرد: با پیگیری‌ها و امضای تفاهم‌نامه، نمایندگان UNWTO دو هفته پیش در همدان حضور یافته و میهمان علیصدر بودند که بازخورد خوبی داشت.

وی با بیان اینکه اجلاس دوره‌ای سازمان جهانی گردشگری نیز سه روز خواهد بود، افزود: یک روز تور بعد از برنامه و یک روز تور خارج از استان در تهران نیز از پیشنهادات این برنامه بوده است.

مالمیر با اشاره به گزارش رویدادها و تبلیغات اداره کل میراث فرهنگی در حوزه ۲۰۱۸ تصریح کرد: برگزاری جشنواره و نمایشگاه گردشگری در تهران که میزان بازدید آن سه برابر و متاثر از حضور همدان و دعوت از شبکه‌های پرمخاطب برای حضور در این نمایشگاه بود را پشت سر گذاشتیم.

وی به اجرای بیلبوردهای تبلیغاتی در تهران و جاده ساوه اشاره کرد و ادامه داد: دعوت از شبکه سه سیما؛ تهیه برنامه «حالا خورشید» و تهیه گزارش از جاذبه‌ها و آموزش رانندگان تاکسی در خصوص این رویداد از دیگر اقدامات بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان خاطرنشان کرد: برگزاری پویانمایی، تبلیغات ثابت جاذبه‌های استان در پایانه مسافربری، اجرای برنامه‌های آیینی با هدف معرفی جاذبه‌ها و همدان، تبلیغات در دستگاه‌های ATM برخی بانک‌ها اجرای برنامه های بومی ـ محلی از دیگر برنامه‌ها در این راستا بوده است.

وی به راه‌اندازی وب سایت همدان ۲۰۱۸ به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری نشست‌های مختلف با حضور مدیران، رونمایی لوگوی ۲۰۱۸ در صدا و سیما و پخش تیزرهای تبلیغاتی از شبکه‌های مختلف صدا و سیما موثر در تبلیغ این رویدادها خواهد بود.

مالمیر با اشاره به اقدامات مجموعه فعالان گردشگری به عنوان سفیران گردشگری و به صورت خودجوش در فضای مجازی، اظهار کرد: هیأت‌ها و تیم‌های ورزشی در رقابت‌های داخلی و خارجی تبلیغ همدان ۲۰۱۸ را داشته‌اند.

وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی، پخش مستندها از شبکه‌های صدا و سیما  و نواختن زنگ همدان‌شناسی و برگزاری آیین‌های بومی و محلی در راستای تبلیغ همدان ۲۰۱۸ خبر داد و گفت: با توجه به تبلیغات و اقدامات در گردشگری در میزان اقامت در کشور، استان دوم شدیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان بیان کرد: تهیه ۶۷۰ گیگ فیلم و راش هوایی و زمینی، یک هزار پوستر شاسی شده، ۴۰۰ قطعه پرچم رومیزی تشریفاتی، ۵۰۰ فلش مموری، ۳ هزار نسخه استیکر ، ۷۲۰ تیشرت برای تیم‌های ورزشی و ورزشکاران، تهیه ۵۰ هزار کتابچه نقاشی با موضوعات آشنایی با همدان از دیگر اقدامات در راستای تبلیغ همدان ۲۰۱۸ است.

وی نصب بنرهای تبلیغاتی در شرکت قطارهای رجا، تبلیغات در ۱۲ ایستگاه متروی تهران و نصب بیلبوردهای محیطی در کلانشهرها را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: این تبلیغات با جهت‌گیری‌های بودجه تبلیغات سازمان میراث فرهنگی و از محل اعتبارات استانی انجام می‌شود.

مالمیر ادامه داد: رویداد اردیبهشت مفاخر، مسابقات شطرنج، جشنواره تابستانی، جشنواره دوبیتی و رباعیات رضوی و جشنواره اسب اصیل ایرانی توسط بخش خصوصی در شهر بهار با کمک ۱۰۰ میلیون تومانی در تیرماه برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح دانشگاه توسط دانشگاه بوعلی با ۱۰۰ میلیون تومان درخواست کمک، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، سومین جشنواره مبل و منبت شهر ملی ملایر، نشست ایران‌شناسان، جشنواره گردو و شیره پزی در مانیزان، همایش دستکندها، نمایشگاه سراسری کتاب و... از دیگر رویدادهای پیش رو است.

منبع فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.