ایلام­ – فرماندار ایلام گفت: فضا برای متجاوزان آثار باستانی ناامن تر شود تا کسی به خود اجازه دخل و تصرف در میراث فرهنگی ندهد.

فضا برای متجاوزان به آثار باستانی ناامن تر شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، معروف بسطامی ظهر چهارشنبه در همایش تجلیل از حافظان میراث فرهنگی، با بیان اینکه حفاظت از میراث فرهنگی و آثار معنوی به فرهنگ سازی و مشارکت مردمی نیازمند است، اظهارداشت: حضور آحاد جامعه در هر بخشی، تضمین کننده موفقیت است و بدون حضور مردم و مشارکت همگانی، دولت نمی تواند امور را به پیش ببرد.

وی با اشاره به اینکه آثار باستانی در جذب گردشگر تأثیر بسیاری دارد، افزود: گردشگری، صنعتی نوپاست که در امر سرمایه گذاری، اشتغال، کارآفرینی و ... حائز اهمیت بوده و سرمایه گذاری در این بخش، ریسک چندانی ندارد و بازده آن بسیار بالاست.

فرماندار ایلام اشتغالزایی، ثروت آفرینی، توسعه و زودبازده بودن را از مزایای صنعت گردشگری در جهان توصیف و تصریح کرد: ایلام از ظرفیت و پتانسیل بالایی برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری برخوردار است که باید از این پتانسیل به بهترین شکل ممکن در راستای توسعه استان استفاده شود.

 بسطامی با اشاره به توسعه برخی کشورها با توسعه صنعت گردشگری، بیان داشت: مکان های گردشگری طبیعی و باستانی، زیارتی، و ... مزایای استان برای بسط و گسترش صنعت گردشگری است که تاکنون بدرستی از این ظرفیت ها استفاده نشده و همه دستگاه های اجرایی و با همراهی بخش خصوصی بایستی در توسعه این صنعت نوین، کوشا باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.