شرکت نفتی توتال فرانسه اعلام کرد:‌ اگر نتواند معافیت تحریمی از آمریکا بگیرد، از قرارداد پروژه گازی با ایران عقب خواهد رفت.

توتال فرانسه نسبت به عقب‌نشینی از قرارداد گازی با ایران هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین، شرکت فرانسوی توتال پس از تردیدها در این باره که آیا تلاش اروپایی‌ها منجر به نجات توافق هسته‌ای ایران خواهد شد، هشدار داده است که می‌خواهد از قرارداد با ایران کنار برود.

شرکت فرانسوی توتال قراردادی را برای توسعه گاز فاز ۱۱ پارس جنوبی امضا کرده بود، این شرکت فرانسوی بیش از ۵۰ درصد ارزش سرمایه‌گذاری توسعه میدان را به عهده گرفته بود، بخشی از سهام سرمایه‌گذاری هم به عهده شرکت سینوپک چین بود.  

رهبران کشورهای اروپایی در صوفیه پایتخت بلغارستان روز چهارشنبه جمع شدند و این نخستین نشست آنها پس از کناره‌گیری ترامپ از توافق هسته‌ای با ایران بود.  

توتال گفته است، اگر نتواند معافیت تحریمی از آمریکا بگیرد، ممکن است از پروژه چندین میلیارد دلاری با ایران کنار برود.  

در این میان صنم وکیل فردی که در چتم هاوس فعال است، درباره بیانیه توتال گفته است این علامت بدی است، اروپایی‌ها نمی‌توانند از منافع بخش خصوصی خود دفاع کند.  

وزرای کشور انگلیس، فرانسه و آلمان قول داده‌اند که تمام سعی خود را برای حفظ نفت ایران و سرمایه‌گذاری‌ها در ایران پس از نشستی که با همتای ایرانی خود داشتند به کار گیرند، اما در نهایت پذیرفتند آنها نمی‌توانند برای مواردی که تهران دنبال آن است تضمینی ارائه کنند.  

پیش از این، شرکت سینوپک چین اعلام کرده بود، در صورتی که توتال بخواهد از قرارداد توتال عقب بکشد، اجرای این پروژه را به عهده خواهد گرفت.  

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.