قدس آنلاین: همزمان با نخستین روز از ماه مبارک رمضان، مراسم معارفه جانشین رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با حضور تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد.

جایگاه رشته شیعه شناسی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی خالی است

 مراسم معارفه جانشین رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی صبح امروز با حضور تولیت آستان قدس رضوی، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی و برخی از مسئولان استانی در سالن اجتماعات ساختمان شماره 2 این دانشگاه واقع در صحن هدایت حرم مطهر رضوی برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمد باقر فرزانه؛ رئیس پیشین دانشگاه علوم اسلامی رضوی در این مراسم به تشریح ساختار دانشگاه علوم اسلامی رضوی نظیر مقاطع تحصیلی و رشته‌های دایر، نظام آموزشی، اعضای هیئت علمی، تعداد دانشجویان، فعالیت‌های علمی- پژوهشی و علمی- ترویجی دانشجویان و مجموعه اقدامات انجام شده در دانشگاه علوم اسلامی رضوی پرداخت.
حجت الاسلام شُبیری وحدتی؛ جانشین رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در ادامه این مراسم به مقوله موضوع شناسی در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: موضوع شناسی نسبت به مسائل روز در حوزه‌های علمیه وجود ندارد و نیاز است که حوزه‌های علمیه به این مقوله ورود پیدا کنند، چرا که شناخت موضوع باعث افزایش قدرت تحلیل می‌شود، اگر دانشگاه علوم اسلامی رضوی با حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های سطح استان ارتباط برقرار کند قطعا توانایی برداشت گام‌های بزرگ در حوزه موضوع شناسی را دارد.
جانشین رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به اینکه ایجاد رشته شیعه شناسی در این دانشگاه الزامی است، افزود: جایگاه رشته شیعه شناسی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی خالی است و امیدوارم که رشته شیعه شناسی به این مجموعه اضافه شود تا از برکات این رشته در سطح ملی و فراملی بهره‌مند شویم.
گفتنی است؛ در این مراسم حجت الاسلام سید حسن شُبیری وحدتی به عنوان جانشین رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی معرفی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.