قدس آنلاین: استاد گروه اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماران کلیوی و افراد مبتلا به فشار خون و دیابت پیش از روزه داری با پزشک خود مشورت داشته باشند.

 بیماران نارسایی کلیوی روزه نگیرند


دکتررضا مهدوی افزود: برخی بیماری‌های کلیوی به ویژه افرادی که به کلیه مبتلا و تحت نظر پزشک هستند باید در طول روز دارو مصرف کرده و بدن آن‌ها با کمبود آب مواجه نشود. به همین دلیل پیش از روزه داری باید حتما با پزشک خود مشورت داشته باشند.

وی ادامه داد: افراد مبتلا به دیابت به ویژه آن‌هایی که دیابت سبب آسیب به کلیه شده، و افراد دارای فشار خون بالا نیزاکثرشان نمی توانند روزه بگیرند و حتما پیش از اقدام به روزه داری باید با پزشک مشورت کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به افرادی که حتی یکبار دچار سنگ کلیه شده اند و سنگ آن‌ها دفع شده است، گفت: این افراد با احتیاط لازم مانند خوردن مایعات فراوان از افطار تا سحر، خوردن غذای کم نمک، قرار نگرفتن در معرض تابش آفتاب و پیشگیری از تعرق می‌توانند روزه بگیرند، اما افرادی که سنگ کلیه دارند و سنگ آن‌ها دفع نشده است و آن‌هایی که کلیه سنگ ساز دارند نباید روزه بگیرند.
 
 رضا مهدوی افزود: افرادی که پیوند کلیه انجام داده اند و باید دارو استفاده نمایند و استرس هم نداشته باشند و افرادی که دچار بیماری بدخیم سیستم ادراری مانند کسانی که سرطان مثانه، سرطان کلیه و سرطان پروستات و تحت نظر پزشک هستند نباید روزه بگیرند، اما اگر درمان آن‌ها تمام شده و اجازه پزشک دارند، می‌توانند روزه بگیرند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.