قدس آنلاین: کپسول گیاهی لیکوری کپ جهت تنظیم ترشحات گوارشی و درمان زخم معده و اثنی‌عشر، برای نخستین بار توسط شرکت دانش بنیان کیمیا فرآور بوعلی مستقر در مرکز رشد فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تولید شد.

تولید کپسول گیاهی درمان زخم معده و اثنی عشر در مشهد

  فاطمه حسن زاده مدیر عامل شرکت دانش بنیان کیمیا فرآور بوعلی گفت: فرمولاسیون این داروی گیاهی برای اولین بار در ایران و توسط شرکت دانش بنیان کیمیا فرآور بوعلی طراحی و مطالعات فارماکولوژیک آن، در پژوهشکده بوعلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد.

وی  با بیان اینکه موفق به اخذ پروانه ساخت از سوی سازمان غذا و دارو شده است  افزود: این فرآورده و مرحله اول تولید صنعتی این داروی گیاهی شامل ۱۰۰ هزار کپسول، تا پایان اردیبهشت ماه امسال به پایان خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان کیمیا فرآور بوعلی گفت: یکی از مواد مؤثره موجود در این کپسول، گلیسیریزین است که به عنوان یک عامل ضد التهابی و عامل رفع رادیکال‌های آزاد و نیز به عنوان عامل مهار واکنش‌های زنجیره‌ای پراکسیداسیون لیپیدی می‌باشد.

حسن زاده افزود: لیسیریزین اثرات کموپروتکتیو، آنتی اکسیدانی و ضد تکثیری را در مدل‌های حیوانی نشان داد. کربونوکسولون یک آنالوگ گلیسیریتیک اسید از دیگر مواد مؤثره این دارو، در درمان اولسرهای گوارشی مانند زخم معده مفید است و ترشح موکوس معده را تحریک می‌کند. با همین مکانیسم، لیکوری‌کپ قادر به تحریک ترشحات مخاط تراشه شده و باعث اثرات تسکین دهندگی و خلط آوری می‌شود.

وی گفت: موارد مصرف این داروی گیاهی شامل تنظیم ترشحات گوارشی و درمان زخم معده و اثنی‌عشر، کمک به هضم غذا با بهبود عملکرد روده کوچک، تقویت عملکرد غدد درون‌ریز و افزایش هورمون‌های ضد استرس و حفاظت از غشاء مخاطی دستگاه تنفسی می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.