اهواز- خطیب نماز جمعه اهواز عنوان کرد: بانک مرکزی چرا در حذف دلار قدم برنمی دارد؟ بانکی که می داند تنها راه نجات اقتصاد ارزی ایران از این وضعیت حذف دلار از معاملات است، پس چرا اقدامات عملی انجام نداده؟

بانک مرکزی را باید برای حذف دلار از معاملات ارزی تحت فشار قرار داد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ آیت الله حیدری خطیب جمعه اهواز، امروز ۲۸ اردیبهشت در نماز جمعه با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به غزه عنوان کرد: این رژیم حرام زاده است و به دست جمهوری اسلامی از ریشه بر کنده خواهد شد. نباید به تنها بیانیه دادن و محکوم کردن اسرائیل بسنده کرد زیرا سودی ندارد، بلکه به پشتوانه کشورهای اسلامی و ارسال مهمات، باید جواب گلوله را باگلوله و جواب موشک را با موشک بدهند تا اسرائیل سرجای خود بنشیند.

وی در خصوص خروج آمریکا از برجام بیان کرد: پیش بینی رهبری که همان خوی استعماری و استکباری آمریکا و در پی آن بدعهدی و غیر قابل اعتمادی است محقق شد. دولت برای برجام بسیار تبلیغ کرد و منتقدان برجام را دلواپسان نامگذاری کرد ولی بعد از چندسال آمریکا خود به صراحت به بدتعهدی خود مهر زد و از برجام خارج شد، درحالی که ۸۰ درصد تعهدات برجام بر عهده آمریکا است. حال ایران باید همان نسخه اقتصاد مقاومتی را پیش بگیرد تا تامین رفاه اجتماعی و عزت مندی جامعه را کسب کند.

آیت الله حیدری افزود: دولت باید دلار را از معاملات تجاری حذف کند، زیرا صعود نجومی آن باعث سرافکندگی مسئولان شد. هنگام معاملات ارزی باید دلار حذف شود و واحد پولی یکی از دو کشور تاجر در نظر گرفته شود. چند کشور هم پیمان و دولت ما این موضوع را پذیرفتند و اعلام آمادگی کردند اما بانک مرکزی چرا در حذف دلار قدم برنمی دارد؟ این بانکی که می داند تنها راه نجات اقتصاد ارزی ایران از این وضعیت حذف دلار است، پس چرا اقدامات عملی انجام نداده؟ از دولت می خواهیم که به آن فشار بیاورد.

خطیب نماز جمعه اهواز با توجه به پیش رو داشتن روز مصرف و بهینه سازی، عنوان کرد: در فرهنگ صحیح مصرف، باید بیش از این ها همت گمارده شود زیرا در مصرف همه انرژی ها خوب عمل نکردیم و باید این امر تعدیل شود. مانند درست مصرف کردن آب، با اعمال روش های درست آبیاری توسط کشاورزان. کشاورزان باید قبول کنند که آب کم است و باید بهینه مصرف کنند.

وی در این رابطه با تذکر دادن به مسئولین برای تامین آب مورد نیاز کشاورزان گفت: مگر شما شمر هستید که آب خوزستان را از ما می گیرید؟ چرا آب خوزستان را به بهانه آب شرب به مکان های دیگر بردید؟ مسئولان باید به وزارت نیرو بگویند که مقداری از آبی که بردند را برگردانند تا مشکلات استان حل شود. اگر زورتان به آن ها نمی رسد لااقل برای بیکاران استان بیمه بیکاری بگیرید، مانند استان مجاور که برای کشاورزان متضرر خود این کار را کردند، مگر ما چه چیزی از سایر استان ها کم داریم؟ از استاندار خوزستان می خواهیم که این مسئله را دنبال کند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به روز جمعیت، بیان کرد: کشور ما بر اثر سیاست غلط کنترل جمعیت که بعد از جنگ حاکم شد ضربه های بدی خورد و در بحران بد رشد جمعیت قرار گرفت که رهبر انقلاب مانع از ادامه این بحران شدند، زیرا خطر آن بحران می توانست ایران از از اساس ریشه کن کند. با این حال باید بازهم  به شعار عاقلانه که همانا هر خانواده باید  ۶ فرزند داشته باشد عمل کنیم.

وی در رابطه با عمل پسندیده اهدای عضو، و پیش رو داشتن روز اهدای عضو گفت: برخی از افراد بعد از حادثه و یا تصادفی دچار مرگ مغزی می شوند، چه پسندیده است که باقی ماندگان فوت شدگان، اهدای عضو که همان اهدای زندگی است را در پیش بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.