رشت_ نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: برای گیلان قابل قبول نیست در حوزه رشد جمعیت آمار "صفر درصد" داشته باشد.

وضعیت "صفر درصدی" استان گیلان در حوزه رشد جمعیت قابل قبول نیست

به گزارش قدس آنلاین،  آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: پیامبراکرم(ص) در روایتی ماه رمضان را ماه سوزانده شدن گناهان معرفی کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه خداوند متعال در این ماه درب‌های آسمان را بر روی شیطان بسته است تصریح کرد: این ماه برای مومنانی که به اعمال آن عمل می‌کنند آثاری فردی و اجتماعی دارد.

فلاحتی با تاکید بر اینکه انجام اعمال ماه مبارک رمضان سبب افزایش صبر انسان‌ها می‌شود خاطرنشان کرد: همه انسان‌ها برای رسیدن به اهدافشان باید صبر داشته باشند.

امام جمعه رشت با اعلام اینکه روزه گرفتن بستر دستیابی انسان‌ها به تقوا را ایجاد می‌کند عنوان داشت: روزه گرفتن انسان را به تقوای الهی نزدیک کرده و او را متقی می‌کند.

وی افزایش اراده در انسان را یکی دیگر از آثار فردی روزه گرفتن دانست و تصریح کرد: انسانی که اراده نداشته باشد در زندگی به اهدافش نمی‌رسد و روزه گرفتن سبب می‌شود تا انسان برای رسیدن به هدف‌های والایش اراده پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: بالاترین اعمال روزه گرفتن در هوای گرم است و امروز شاهد هستیم که در کشور ما مردم بیش از 16 ساعت روزه می‌گیرند که البته برای مومنان زیاد نیست.

فلاحتی با اعلام اینکه روزه گرفتن سبب می‌شود تا یاد معاد و آخرت در ذهن انسان تقویت شود گفت: علت وجود ناهنجاری‌های اجتماعی، رشوه‌ گرفتن‌ها و خلاف‌ها این است که باور به معاد در وجود انسان‌ها کم شده است.

امام جمعه رشت حضور در قبرستان و به ویژه گلزار شهدا را راهکاری برای افزایش یاد معاد در دل‌های انسان دانست و ابراز داشت: کاهش آسیب‌های اجتماعی یکی از آثار روزه گرفتن در ماه رمضان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به آمار ارائه شده از سوی نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: براساس آمار به‌دست آمده، ارتکاب جرم و بروز ناهنجاری‌های اجتماعی در ماه مبارک رمضان کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به مسئله خروج آمریکا از برجام افزود: ترامپ قبل از خروج از برجام گفت که ما باید از مراکز نظامی ایران بازدید کنیم، ایران فعالیت‌های هسته‌ای را تعطیل کند، درباره مسئله موشکی مذاکره کند و فعالیت‌های خود در کشورهای دیگر مانند عراق و سوریه و پاکستان را متوقف کند.

فلاحتی با بیان اینکه به گفته مقام معظم رهبری، آمریکا و ترامپ هیچ غلطی نمی‌تواند بکند خاطرنشان کرد: من تعجب می‌کنم از برخی افراد سیاسی که جوری قلم می‌زنند گویا دیگران متوجه نمی‌شوند که دارند به مقام معظم رهبری اعتراض می‌کند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری خط قرمز مردم و انقلاب هستند و حرف اول و آخر را در کشور می‌زنند گفت: ملت ما در برخی موارد از مسئولان چند گام جلوتر هستند و اگر کسی این را باور نکند مانند کبک سرش را زیر برف کرده است.

وی با اعلام اینکه "آزموده را آزمودن خطاست" خاطرنشان کرد: اینکه برخی می‌گویند جنگ را از کشور دور کردند حرف اشتباهی می‌زنند زیرا همه می‌دانند هیچ اقدام نظامی، ایران را تهدید نمی‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه ملت ایران در تمام شرایط از انقلاب و آرمان‌هایش دفاع کرده‌ است ابراز داشت: برای گیلان قابل قبول نیست در حوزه رشد جمعیت، آمار "صفر در صد" را داشته باشد.

فلاحتی با اشاره به مشکلاتی که به دلیل عدم رشد جمعیت برای استان، کشور و مردم ممکن است ایجاد شود عنوان داشت: امروز کشورهایی که دشمن انقلاب هستند می‌خواهند تا مردم ایران تولید نسل نکنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مسئولان باید سیاست‌های تشویقی برای تولید نسل اتخاذ کنند تصریح کرد: سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر است و همانطور که امام راحل فرمودند این خدا بود که خرمشهر را آزاد کرد.

فلاحتی روز آزادسازی خرمشهر را روز مقاومت ملی دانست و خاطرنشان کرد: امروز خرمشهر قهرمانانه پا برجا است و مردم آن شهر با افتخار مشغول زندگی و فعالیت هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه در حکومت‌های گذشته پادشاهان شهرهای کشور را برای هوسرانی‌هایشان واگذار می‌کردند افزود: جوانان نظام اسلامی خون دادند اما نگذاشتند کشورشان در دست بیگانگان باشد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.