۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
کد خبر: 600902

قبول دارید مرور یک ماجرای زیبا هم فضای دلپذیری، دست و پا می کند! خوشحالی و ذوق و وجد می آورد! این را هم اگر فوتبالی هستید، قبول دارید که مدتی ست «محمد صلاح» مصداق بارزی برای این مرور است.

قدس آنلاین - گروه استانها - حسین احمدی: بازیکن فوتبالی که انگار از مصر رفت به سوئیس و ایتالیا که برسد به انگلستان تا در دین و آیین و ورزش، توأمان بدرخشد.

اصلاً این روزها کیست که صلاحِ آنفیلد را نشناسد! پرطرفدارترین بازیکنی که با گلزنی هایش دارد ستاره دنیای فوتبال می شود. پایش که به زمین می رسد در نقش هافبک و گلزن و دونده و پاسور، تا بشود دلبری ها می کند و حسابی هم زیر ذره بین دوست داشتن قرار گرفته است.

چنانچه از فرط علاقه، هواداران مقلّد او شده اند. مثل او می پوشند، اصلاح می کنند، می خندند و سجده می روند.

این فوتبالیست مسلمان با بازی های حرفه ای و اخلاق انسانی اش، یک تنه و بی هیچ کلام اضافه ای، عجیب دارد نگاهِ جهانی را می رساند به اسلام واقعی! نه به اسلام من درآوردی که داعش از معرفی اش، رسوا ماند!

در همه دنیا عکس این پیام آور مصری، می چرخد... جوان ورزشکار آفریقایی که سجده شکر می گذارد بعد از هر گل زدنی... در هواپیما، قرآن می خواند... از دزدی که به خانه اش می زند، شکایتی ندارد... خدمت می رساند به زادگاه و به بنیاد های خیریه کشورش...

قبول دارید با مرور این ماجرا که امروز در قلب فوتبال اروپا، حرف از روزه به میان است، رنگ و لعاب می گیرد احوال تان... وقتی مسلمانی را در حرفه ای می بینید که مکتب اش را در قارّه ای دیگر نه تنها گم نمی کند که مبلّغ می شود...

وقتی در غرب هزار کرشمه و فریب، از خودش و مَسلک اش اسطوره می سازد تا هواخواهان یک تیم، سرودهای اسلامی او را زمزمه کنند، چه باید گفت دیگر...!؟ جز اینکه آقای صلاح، راهش را در فوتبال قرمزپوشان آنفیلد و لیورپول پیدا کرد و توان گذاشت عطر باورهایش را به مشام دنبال کنندگانش برساند!

درست مثل علیرضا جهانبخش خودمان... فوتبالیست ایرانی که در سرزمین گلها - هلند - پرچم کشورمان را بالا برد و اولین آقای گل مسلمان آسیایی در اروپا لقب گرفت... بازیکن بااخلاق و موثری که یوفا او را محمد صلاحِ فوتبال هلند نامید... و در سرزمین لاله های نارنجی پوش، هوادارانش بی شمارند.

به امید آنکه همه در جایگاه خودمان، یارِ دین باشیم... و عزم کنیم در گمنامی و شُهرت، ردپایی از عشق برجای بگذاریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.