خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: مسئولان دیپلماسی در مذاکره با اروپایی‌ها تضمین کتبی بگیرند.

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های نمازجمعه در سخنانی با اشاره به خروج آمریکا از برجام، آن را قصه پرغُصه‌ای دانست و گفت: از قبل دنیای غرب کلاه گشادی را آماده کرده بود، حضرت آقا بارها تأکید کرده بودند که نمی‌شود به اینها اعتماد کرد. اساساً مذاکره براساس لغو تحریم‌ها شکل گرفته بود اما تحریم‌ها برداشته نشد و ما از علم خودمان در هسته‌ای عقب‌نشینی کردیم که اینها تحریم‌های ظالمانه‌شان را از گُرده ما بردارند اما بدعهدی کردند.
وی افزود: رهبر انقلاب در دوران مذاکرات هسته‌ای، به رئیس‌جمهور نامه نوشتند که شما از سوابق بدعهدی غربی‌ها مطلع هستید، تضمینی از آنها بگیرید اما این رئیس‌جمهور دیوانه‌نمای آمریکا، با لگدی برجام را از بین بُرد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران، تدوین و راهبرد سیاست‌های کلی را جزو اختیارات رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: نباید مثل گذشته سراغ کسانی برویم که هشت سال بر سر ما میراژ می‌ریختند، مبادا در مذاکراتی که با اروپایی‌ها داریم، بدون تضمین محکم با آنها کنار بیاییم چراکه مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود.

آیت‌الله صدیقی اضافه کرد: مردم در زمان جنگ تحمیلی قلک‌های‌شان را با وجود گرفتاری و مشکلات اقتصادی خالی کردند، این مردم امتحان خود را پس داده‌اند؛ عزت و شرف مردم و خون شهدای این میهن باید در مذاکرات با اروپایی‌ها حفظ شود.

وی ادامه داد: مردم از مسئولان دیپلماسی می‌خواهند که اگر توانستند در مذاکرات تضمین‌های کتبی بگیرند اما اگر نتوانستند زیر بار ننگ نروند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس شریف، گفت: انتقال سفارت آمریکا مهم‌ترین فاجعه‌ای است که در این ایام رخ داده است. اصل تولد یک مولود حرام‌زاده‌ای به‌نام اسرائیل جزو مصیبت‌های جهان اسلام بوده و هست. اینها به‌خلاف قوانین بین‌المللی، قدس شریف را که متعلق به فلسطینی‌هاست، غصب و خلاف این قوانین عمل کرده‌اند.

وی اضافه کرد: رؤسای جمهور قبلی آمریکا درباره قدس ظاهر را حفظ می‌کردند، اما این خبیث جدید آمریکا (دونالد ترامپ) شرم، حیا و ملاحظه‌ای ندارد و جرئت کرد سفارت را منتقل کند.

خطیب این هفته نماز جمعه در ادامه سخنانش با اشاره به موضوع لوایح مجلس درباره مسئله پولشویی و مراودات مالی با جبهه مقاومت، گفت: ما نباید خودمان را با دست خودمان محدود کنیم و دشمن بتواند بر مجاری اقتصادی کشور مسلط شود. می‌گویند در شرایط بانکی سختی به‌سر می‌بریم! مگر برجام شرایط بانکی را درست کرد که با این موضوعات درست شود؟ مجلس و دولت به‌خلاف عزت ملی قدمی برندارند.

آیت‌الله صدیقی در ادامه با اشاره به موضوع جمعیت کشور، اظهار داشت: کثرت جمعیت، اعتبار بین‌المللی، اقتصادی و جهانی نظام است و نباید فریب برخی حرف‌ها مثل "اولاد کمتر، زندگی بهتر" را خورد. با هشدارهای مقام معظم رهبری رشد جمعیت بهتر شده است اما هنوز نگرانی‌هایی وجود دارد.

وی افزود: در مسئله کالای داخلی کارآفرینان و تولیدکنندگان کیفیت کار را بالا ببرند و دولت هم خرید کالاهای خارجی را در ادارات ممنوع کند چراکه اقتصاد مقاومتی تنها راه برون‌رفت از مشکلات است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به معضل طلاق گفت: دولت، رسانه‌ها و دادگاه‌ها در مسئله طلاق خدا را در نظر بگیرند. این افزایش طلاق در شأن نظام اسلامی نیست و نشان می‌دهد که برنامه‌های فرهنگی به‌درستی انجام نشده است و گاهی دادگاه‌ها خودشان تشویق به طلاق می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.