قدس انلاین : ائمه جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی با محوریت قرار دادن بیانات اخیر رهبر انقلاب به توجه بیشتر به قرآن و دستورات این کتاب آسمانی تأکید کردند و مشکلات فعلی جهان اسلامی را در اثر بی‌توجهی به این کتاب آسمانی دانستند

مشکلات جهان اسلام در اثر بی‌توجهی به آموزه‌های قرآن است

 ائمه جمعه خراسان رضوی محوریت سخنان خود را بر نقد و رمزگشایی اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه و پس از انتقال سفارت امریکا به قدس شریف قراردادند.

بی‌اعتنایی به قرآن سبب سکوت جوامع اسلامی در برابر جنایات امریکا

حجت‌الاسلام حسن صادقی با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب، وضعیت فعلی مسلمانان را به دلیل بی‌توجهی به قرآن دانست و اظهار کرد: به همین دلیل دوری از قرآن است که ترامپ جسارت می کند و در یک اقدام جنایتکارانه سفارت آمربکا را به بیت المقدس به عنوان پایتخت اسراییل منتقل کند.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات اخیر امریکا و اسرائیل با چراغ‌سبز آل سعود و سکوت برخی سران مرتجع عرب و مجامع حقوق بشری صورت گرفته‌است، افزود: آمریکا تصور می کند با انتقال سفارت خود به بیت المقدس ملت فلسطین را وادار به سازش خواهد کرد غافل ازاینکه ملت های آزاده مسلمان برخلاف دولت های دست نشانده نسبت به فلسطین حساس بوده و اجازه خیانت به آرمان های فلسطین را  نخواهند داد و با حمایت از فلسطین و مقاومت شیشه عمر دشمنان را به سنگ خواهند کوبید.

امام جمعه گناباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان گناباد همچنین برگزاری جلسات قرآن در ماه مبارک رمضان را قابل تقدیر دانست و ادامه داد: هدف از تلاوت قرآن آشنایی با پیام وحی و عمل به آن است و در واقع به قول رهبر معظم انقلاب نکبت بعضی از جوامع اسلامی به دلیل دوری از قرآن است.

بازی خطرناک امریکا و اسرائیل در منطقه

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صاحبی نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: دوکار احمقانه رییس جمهور آمریکا در مدت چند روز یکی خروج از برجام و دیگری انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس که خلاف مقررات بین المللی است.

وی افزود: آمریکا و اسرائیل وارد بازی بسیار خطرناکی شده اند. دراین چند روز اسرائیل دست به خیانت بزرگی زده و تعداد زیادی ازمردم بی گناه و مظلوم فلسطین را شهید یا زخمی کرده است ولی متاسفانه سازمان ملل هیچ واکنشی از خودشان نشان نداده است.

امام جمعه کلات افزودند: آمریکا و اسرائیل باید بدانند مقاومت فلسطین اجازه بقای سفارت آمریکا را در بیت المقدس نخواهند داد و همانطور که رهبر عزیزمان فرمودند بیت المقدس پایتخت فلسطین است و به توفیق الهی فلسطین ازدست دشمنان خلاص خواهد شد و آمریکا در قبال حقیقت و سنت الهی غلطی نمی تواند بکند.

وی تأکید کرد: امروز باید همه دولت‌های اسلامی در قبال این جنایات موضع بگیرند و این جنایات را محکوم کنند.

دستگاه دیپلماسی تضمین محکم از امضاکنندگان برجام بگیرد

حجت‌الاسلام سیدذبیح‌الله شمسیان نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد و گفت: ماه مبارک رمضان ماه معنویت و بندگی خداست، که باید از سفره بیکران این ماه برای خودسازی و بندگی هرچه بیشتر حضرت حق بهره گرفت.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام و سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در این زمینه، افزود: آمریکا با خروج از برجام به دنبال رسیدن و تحکیم سیطره خود است و تمام مواردی که ترامپ مطرح کرد تنها بهانه‌جویی و سخنانی مملو از دروغ بود که ملت‌های جهان باید هوشیار باشند.

امام جمعه خواف بابیان اینکه در این چهار دهه آمریکا هیچ کاری نتوانسته انجام دهد، خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی باید به این نکته توجه داشته باشد که در پی خروج آمریکا از برجام باید دریافت تضمین محکم از دیگر کشورهای عضو در این زمینه مدنظر قرار گیرد.

سکوت تأسف‌آور کشورهای اسلامی در برابر جنایات اسرائیل

حجت‌الاسلام جواد علی‌زاده نیز سکوت برخی کشورهای اسلامی درباره فلسطین تاسف‌آور دانست و اظهار کرد: اقدامات اخیر امریکا و اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی و همچنین نوار غزه عکس‌العمل‌های شدیدی را از سوی مردم فلسطین به دنبال داشته و در همین ایام تعداد زیادی از مبارزان فلسطینی در دفاع از قدس شریف به شهادت رسیدند.

وی به جنایات اسرائیل و به شهادت رساندن طفل هشت ماهه اشاره کرد و گفت: مردم کشورهای مختلف اسلامی این حرکت را محکوم کردند و اعضای شورای امنیت سازمان ملل هم مخالفت خود را با اقدام آمریکا اعلام کردند انتظار می رود سران کشورهای اسلامی با جدیت وقاطعیت از این حق مسلم فلسطینیان دفاع کنند.

امام جمعه داورزن گفت:سکوت بعضی از کشورهای اسلامی ومتاسفانه ارتباط پنهانی سران این کشورها با اسرائیل سبب شده است که این نتایج وحوادث را در فلسطین شاهد باشیم که بسیار تلخ است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: خرمشهر بعد از ۵۸۷ روز اشغال با مجاهدت رزمندگان عزیز آزاد شد و درس‌های زیادی از کار برای خدا و یاری خدا را به ما داد.

امام جمعه داورزن افزود:رزمندگان تمام تلاش شان این بود که نائب امام زمان(عج) از آن‌ها راضی باشد و تمام تلاش خود را برای اجرای منویات امام بزرگوار انجام می دادند امیدواریم مسئولان ماهم چنین عمل کنند.

هم‌پیاله شدن با شیطان نابودی را به همراه می‌آورد

حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی نیز با اشاره به آیات قرآن کریم مبنی بر اینکه مسلمانان نباید به قوم یهود و نصارا اعتماد کنند، گفت: دشمن، دشمنی می‌کند و اگر از این موضوع غافل شویم، دچار مشکل خواهیم شد.

وی به خروج امریکا از برجام اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در جریان برجام فرمودند من به آمریکایی‌ها اعتماد ندارم اما برخی گفتند که با شیطان هم می‌شود مذاکره کرد.

امام جمعه قوچان بابیان اینکه هم‌پیاله شدن با شیطان نابودی را به همراه می‌آورد، تأکید کرد: تلاش‌های زیادی برای برجام صورت گرفت و به دستگاه دیپلماسی اعتماد وجود دارد اما دستگاه دیپلماسی توجه کند مؤمن از یک سوراخ چند بار گزیده نمی‌شود.

دستجردی با اشاره به اینکه اشغال عراق و افغانستان یا تحرکات در لبنان توسط استکبار جهانی و دشمنان برای از بین بردن اسلام است، بیان کرد: باید به دستگاه دیپلماسی کشور گفت به‌هیچ‌عنوان مذاکره با اروپاییان صلاح نیست زیرا آینده‌ای برای کشور ندارد.

وی بابیان اینکه اقتصاد داخلی باید تقویت‌شده و اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری به‌درستی پیاده‌سازی شود، گفت: مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی در این شهرستان باید خرید مایحتاج سازمانی‌شان را از کالای ایرانی و تولیدشده در قوچان تهیه کنند.

امام جمعه قوچان با تأکید بر اینکه زیادی جمعیت در هیچ مقطعی تهدید نبوده و فرصت است، ابراز داشت: متأسفانه زیادی جمعیت به دلیل بی‌تدبیری و عدم برنامه‌ریزی تهدید قلمداد می‌شود و دشمن با روش‌های متعدد به دنبال مشکل‌آفرینی است.

وی بابیان اینکه درزمینه گردشگری قوچان آن‌قدر به مسؤولان تذکر داده‌شده است که دیگر صبری نمانده، افزود: جوانان این شهرستان باید همت کرده و صنعت بوم‌گردی را راه‌اندازی کنند تا بتوان از این طریق اشتغال را به وجود آورد.

دستگاه دیپلماسی به خدا اعتماد کند

حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ نیز با اشاره به آیات مکرر قرآن کریم درباره ایستادگی و اعتماد به خداوند در برابر کفر، اظهار کرد: غرب وآمریکا ذاتا خوی استکباری دارند و این جماعت  چه پنج بعلاوه یک باشند وچه کمتر تفاوتی در منافعشان ایجاد نمی کند لذا اطمینان به هر یک از آنان کوتاه ‌فکری است.

وی بر توجه به بیانات و تذکرات رهبر انقلاب تأکید کرد و گفت: نگویید اینها ابر قدرت‌اند واین وآن می کنند باید دستگاه دیپلماسی ما تنها به خد اعتماد کند وبا رهنمودهای مقام معظم رهبری در مقابل این جماعت صف آرایی کنند.

امام جمعه سرخس با توصیه به دولت مردان در خصوص اعتماد به داشته‌های خودمان وجوانان کشور، یاد آور شد: اگر امروز شاهدیم در مقابل بیش از یک میلیارد مسلمان، امریکای جنایتکار سفارت خود را با قتل عام وکودک کشی به مرکز مسلمانان منتقل کرده از عدم اعتماد به خدا ونصرت الهی است که مسلمانان از دست دادند.

وی با اشاره به شکست‌های امریکاه وایادی او در انتخابات لبنان و عراق و عرصه نبرد در سوریه تصریح کرد: مردم در طول دوران انقلاب نقش بی‌بدیلی در اطاعت از رهبری داشته و دارند، پس با توجه به خارج شدن امریکا از برجام، دولتمردان ما ریکرد خود را به داخل معطوف کنند وبا اعتماد به خدا و فرمایش قرآن که خدا ملتی را که در راه توحید واسلام‌خواهی حرکت می‌کند، تنها نمی‌گذارد در مقابل این چند دولت که به لحاظ سیاسی تفاوتی با امریکا ندارد هوشیارانه‌تر برخود کنند چرا که یک مسلمان نباید از یک سوراخ دو مرتبه گزیده شود.

امریکا دین خود را به اسرائیل ادا کرد

حجت‌الاسلام سیدکاظم طباطبایی نیز اظهار کرد: جهان اسلام نباید از این اقدام جنایت‌کارانه‌ای که همزمان با هفتادمین سال نکبت‌بار رژیم اشغالگر قدس انجام‌شده است به‌سادگی عبور کند.

وی افزود: باوجوداینکه کشورهای اروپایی و مجامع بین‌المللی این اقدام را محکوم کردند اما متأسفانه رئیس‌جمهور گستاخ و افسارگسیخته آمریکا به خاطر اینکه دینش را به صهیونیست‌ها ادا کند این اقدام را انجام داده است.

امام‌جمعه کاشمر راه‌اندازی سفارت آمریکا در قدس شریف را یک جنایت بزرگ دانست و گفت: درحالیکه قدس متعلق به جهان اسلام و فلسطین است، حضور غاصبانه اسرائیل در این منطقه را همواره یک وصله ناجور و میهمان ناخوانده اشغالگر می‌دانیم.

وی با اشاره به شهادت رسیدن 70 فلسطینی و زخمی شدن بیش از 2 هزار نفر در قدس شریف بیان داشت: این جنایت‌های وحشیانه صدای ملت‌های اروپایی را هم درآورده است اما متأسفانه مسلمانان فریادی نمی‌زنند.

طباطبایی با محکوم کردن جنایت‌ها و اقدامات ددمنشانه رژیم اشغالگر و کودک کش اسرائیل در قدس شریف یادآور شد: باید صعودی‌های جنایتکاری را که امروز خودشان را در کنار خانه خدا همه‌کاره می‌دانند و از این رژیم جعلی حمایت می‌کنند را محکوم کنیم.

امام‌جمعه کاشمر  یادآور شد: آن‌هایی که ادعای مسلمانی دارند و خودشان را متولی خانه خدا می‌دانند باید بدانند  امروز با در دست گرفتن خنجر به قلب اسلام ضربه وارد می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز فتح خرمشهر اشاره و این روز را، روز آزادی، مقاومت، ایثار و پیروزی دانست و گفت: ایستادگی و مقاومتی که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، در سایه فرهنگ و تفکر بسیجی بود و امریکا و اسرائیل امروز مرگ خود را در حرکت بسیجی‌وار ملت‌های عراق، سوریه و لبنان می‌بینند.

اتکا به توانمندی‌های داخلی راه برون‌رفت ازمشکلات است

همچنین، حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی با اشاره به اینکه اعتماد به استکبار باعث سوختن در آتش ظلم مستکبران خواهد شد، اظهار کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با نفس مسیحایی امام خمینی(ره) و رهبری  خردمندانه مقام عظمای ولایت و خون شهدای گرانقدر و پشتیبانی ملت به این حقیقت قرانی عمل کرده و آن را نیز به سایر امت‌های اسلامی تسری دادند.

وی خاطر نشان کرد: هرچند مرتجعین عرب با سرسپردن به آمریکا به ذلت کشیده شدند و اسلام آمریکایی را پیشه گرفتند اما ملت ایران در کنار سایر ملت‌های آزادی‌بخش جهان با محوریت اسلام ناب محمدی(ص) راه عزتمندانه خود را تا رسیدن به سعادت نهایی ادامه می‌دهد.

امام جمعه تربت حیدریه یادآورشد: امروز تنها راه برون رفت از مشکلات اتکا به توانمندی‌های داخلی و چشم‌پوشی از خارج است تا شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی جامه عمل پوشیده شود.

بی‌توجهی دستگاه دیپلماسی به توصیه‌های رهبر انقلاب

حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه نیز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان سبزوار بابیان اینکه فلسطین خانه مسلمانان جهان است، اظهار داشت: ملت فلسطین با تهدیدهای رژیم صهیونیستی مواجه هستند و هر وجب خاک فلسطین خاک مسلمانان است.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از دولت‌های جهان با سکوت خود در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین، سکوت می‌کنند.

امام‌جمعه سبزوار با اشاره به نقض برجام از سوی رئیس‌جمهور آمریکا، گفت: دولتمردان به هشدارهای مقام معظم رهبری در خصوص انعقاد برجام را توجه نکردند و رهبری در سخنرانی‌های خود همیشه به موضوع دریافت تضمین‌های محکم از این کشور تأکید کرده بودند.

مقیسه افزود: مقام معظم رهبری در خصوص برجام شرط کرده بود که رئیس‌جمهور آمریکا با امضای خود موضوع رفع تحریم‌های اقتصادی علیه ایران اسلامی را اعلام کند ولی متأسفانه این موضوع موردتوجه مسئولان دیپلماسی کشور نبود.

امام‌جمعه سبزوار تصریح کرد: مقامات دیپلماسی ما در موضوع برجام امتیازات زیادی را به‌طرف مقابل دادند و به دنبال برداشته شدن تحریم‌های آمریکا و کشورهای اروپایی بودند.

حمایت از فلسطین از ارکان اصلی سیاست جمهوری اسلامی است

حجت‌الاسلام محسن تسلیخ، حمایت از مردم فلسطین را یکی از ارکان اصلی سیاست نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: هر وجب خاک فلسطین به‌عنوان هر وجب خانه مسلمانان جهان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تأکید سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین، بیان کرد: حمایت از مردم فلسطین یکی از ارکان اصلی سیاست نظام جمهوری اسلامی است و هر وجب خاک فلسطین به‌عنوان هر وجب خانه مسلمانان جهان محسوب می‌شود.

امام جمعه ششتمد تصریح کرد: هر حاکمیتی غیر از حاکمیت مردم فلسطین، حاکمیت غاصب است و کشورهای جهان نباید کشور رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسند.

وی گفت: امروز جنایت‌های رژیم‌های رژیم صهیونیستی بر سر ملت مظلوم فلسطین در مقابل نگاه جامعه بین‌المللی انجام می‌شود اما سکوت مرگباری مجامع بین‌المللی را در برابر جنایات رژیم صهیونیستی فراگرفته است.

اول تضمین بعد مذاکره

همچنین حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی اظهار کرد: تیم مذاکره‌کننده ما دوباره نیاید بدون توجه به سخنان رهبری کاری را انجام دهند که باز مثل چندین سال گذشته، پشیمان شویم.

امام جمعه بردسکن ادامه داد: اروپائیان هم چون امریکا بدنبال منافع خود هستند وآنها هم قابل اعتماد نیستند واین را رهبری مجدد فرمودند، اول تضمین بگیرید وبعد وارد مذاکره شوید .

وی با اشاره به چهار شرط امریکا برای قبول برجام  افزود: حیله دشمنان وفریب کاری آنها این است که کشورهای اسلامی را له کنند ولی کورخوانده اند وایران اسلامی با رهبری مقتدارانه مقام معظم رهبری همه توطئه های آنان را در نطفه خفه می کند .

امینی کشتار مردم مظلوم فلسطین را محکوم کرد وبا توجه به فرامین رهبری اظهار کرد: کشورهای اسلامی باید با انسجام وتحریم وعدم فروش کالاهایی به امریکا ودیگر دشمنان  آنان را فلج کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.