قدس انلاین : نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 60 خانه در نیشابور زیرآب رفته است، گفت: کمبود تجهیزات مشکلات را دوچندان می‌کند.

60 خانه در نیشابور زیرآب رفته است/ کمبود تجهیزات مشکلات را دوچندان می‌کند
هاجر چنارانی در گفت‌وگو با فارس  در خصوص سیل روز گذشته در این شهرستان، اظهار کرد: وضعیت این شهرستان خیلی نامناسب است، حجم گسترده خانه‌هایی که زیر آب رفته زیاد بوده و عدم تجهیزات مشکلات را دوچندان کرده است.

وی افزود: این باران‎های سیل آسا در این شهرستان سبب ایجاد سیل به‌سمت جنوب نیشابور شده است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سیل سبب شد، حجم گسترده‌ای از خانه‌های مردم زیر آب فرو رفته و تمامی تجهیزات هلال احمر که 4 تا 5 پمپ بیشتر نبود، در صورتی که همزمان 60 خانه در نیشابور زیرآب بود، فقط در این شهرستان لودر داشتیم و بلدزر به‌هیچ عنوان شهرداری و بقیه قسمت‌ها نداشتند، تیپ زرهی 21 امام رضا(ع) به کمک ما آمد، بیل مکانیکی‌ها کلا نتوانستند هیچ کاری کنند.

چنارانی خاطرنشان کرد: وضعیت جنوب نیشابور، متاسفانه با مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی برخی از روستاها به این شهرستان الحاق شده، با الحاق این روستاها هیچ‌گونه کار و اقداماتی برای این روستاها صورت نگرفته است.

وی افزود: متاسفانه شیب‌بندی اصلا در نیشابور رعایت نشده، امکانات اصلا وجود ندارد، یک باران سیل آسای چند ساعته می‌تواند کل خانه‌های جنوب این شهرستان را زیر گل و لای ببرد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم ما با غم و غصه فرو رفتن وسایل زندگی خود در گل و لای روبه‌رو هستند، تصریح کرد: چه کسی قرار است، پاسخگو باشد؟، ستاد مدیریت بحران نیشابور چه اقداماتی انجام داده است؟،مدیریت بحران خراسان رضوی چه اقداماتی انجام داده است؟

چنارانی ادامه داد: ما از استاندار خراسان رضوی به‌عنوان شخص اول اجرایی این استان توقع داریم تا به‌طور ویژه به نیشابور نگاه کنند و در شرایطی که برای این شهرستان بسیار استثنائی است، ورود کنند، ما توقع داریم، تیم مدیریت بحران خراسان رضوی به کمک مردم نیشابور بیاید.

وی تصریح کرد: به‌دنبال این هستیم، ستاد بازآفرینی محدوده‌های شهری وزارت راه و شهرسازی ما توقع داریم، اینها اعتبارات خاصی را در نظر بگیرند، همیشه فقط حرف بوده و متاسفانه هیچ‌گونه اعتباراتی اختصاص پیدا نکرده است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما تخصیص اعتبار را برای این مناطق می‌خواهیم تا بتوانیم آن شیب‌بندی را برای این منطقه‌ها رعایت کنیم و این آب‌های سطحی را که به‌صورت باران‌های سیل‌آسای سطحی می‌آید، مهار کنیم.

چنارانی گفت: تا کی قرار است، این مشکلات تکرار شود و چند بار قرار است، خانه‎های مردم زیر گل و لای برود و هیچ‌کسی، هیچ توجهی نکرده، فقط جلسه‌ای برگزار و صورت جلسه‌ای نوشته شود، ولی هیچ‌گونه بودجه‎ای اختصاص نداشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.