قدس انلاین : امسال نیز مانند هر سال، حرم و بارگاه منور رضوی پذیرای زائران و مجاوران در ایام مبارک ماه رمضان است.

حرم منور رضوی؛ میعادگاه زائران و مجاوران در ماه مهمانی خدا

 ماه مبارک رمضان به عنوان ماه عبودیت و بندگی آغاز شده و در این میان اماکن مذهبی و کلانشهرهای مذهبی دارای آئین و مراسم ویژه‌ای هستند.

بارگاه منور رضوی از دیرباز در اعیاد و مناسبت‌ها و یا شهادت ائمه اطهار همواره میزبان دلدادگان و زائران و مجاوران متعدد بوده است و در آستانه مبارک رمضان و همزمان با نخستین روز این ماه پرخیر و برکت نیز اماکن و رواق‌های مختلف حرم منور رضوی برنامه‌های متعددی را اجرا می‌کنند.

استقبال از ماه مبارک با جزءخوانی قرآن

آغازگر برنامه‌های بارگاه منور رضوی در ماه مبارک رمضان همچون سال‌های گذشته مراسم جزءخوانی قرآن کریم در این بارگاه سراسر نور بود که پس از نماز صبح امروز نخستین جلسه آن آغاز شد.

این مراسم در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد و پخش مستقیم آن نیز از سیما صورت گرفت و در آن قاریان ملی و بین‌المللی در نخستین روز ماه مبارک رمضان به جزءخوانی آیات الهی پرداختند.

ایوان مقصوره گوهرشاد پذیرای زائران

علاوه بر جزءخوانی در نوبت صبح در حرم منور رضوی، جزء‌خوانی کلام‌الله وحی از ساعت 18 تا 19 در ایوان مقصوره صحن گوهرشاد حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا(ع) نیز به صورت روزانه تدارک دیده شده است که علاقه مندان می‌توانند به صورت مستقیم این برنامه را از شبکه افق نگاه کرده و دل‌های خود را به پنجره فولاد حرم منور رضوی گره بزنند.

ویژه برنامه‌های دهه نخست

همچنین در دهه نخست ماه مبارک رمضان سخنرانی‌هایی در اماکن حرم منور رضوی و به ویژه رواق امام خمینی(ره) تدارک دیده شده است تصریح کرد: سخنرانی پس از نماز صبح و ظهر از جمله مهمترین برنامه‌هایی است که در این ایام توسط حجت‌الاسلام ماندگاری و کازرونی برپا می‌شود.

همچنین تفسیر موضوعی قرآن کریم به روال سال‌های گذشته توسط تولیت آستان قدس رضوی به صورت روزانه برگزار می‌شود که این برنامه هر روز قبل از نماز ظهر و عصر صورت خواهد گرفت و مکان برگزاری آن نیز رواق امام خمینی(ره) است.

خوان گسترده رضوی پهن می‌شود

یکی از مهمترین برنامه‌هایی که هرساله در بارگاه رضوی برگزار شده برپایی خوان پربرکت حضرت رضا(ع) است که امسال نیز در ایام ماه مبارک برگزار می‌شود.

براساس برنامه ریزی صورت گرفته،روزانه 13 هزار نفر بر سفر سفره متنعم امام رضا(ع) خواهند بود و از خوان پربرکت آن حضرت متنعم می‌شوند.

علاوه بر این افطارهای سبک نیز به تعداد 100 هزار مورد در میان زائران حاضر در حرم رضوی توزیع می‌شود و فیش‌های افطار نیز توسط خدام بارگاه رضوی در محلات مشهد تقسیم می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.