قدس انلاین : رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان گفت: امروز می‌خواهند صنعت پوشاک را به روستاها ببرند و این خیانت دیگری به کشور است، چند سال آینده خواهیم دید که این تصمیم چه بلایی بر صنعت پوشاک ایران خواهد آورد و ترکیه بیش از پیش بر صنعت پوشاک ایران چنبره خواهد زد.

انتقاد شدید رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان از انتقال صنعت پوشاک به روستاها
مهندس رضا حمیدی  در همایش ملی میزبانی ایرانی- اسلامی که در محل هتل شماره دو هما مشهد برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال جدید عنوان کرد: باید از مقام معظم رهبری تشکر کنیم که در طول چند سال گذشته در انتخاب نام اکثر سال‌ها به تولید و صنعت نگاه ویژه‌ای داشته‌اند.

وی در خصوص قبضه کردن بازار پوشاک ایران توسط ترکیه بیان کرد: حدود یک سال قبل با افتخار قرارداد ترجیحی بین ایران و ترکیه بسته شد. من آن روز اعتراض کردم که این قرارداد خیانت به کشور است. تا امروز دومرتبه این قرارداد تصحیح شده است اما همچنان مشکلات بسیار دارد و بزرگترین فروشگاه‌های کشور در حال فروش کالاهای ترک هستند.

رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان ادامه داد: وزیری که درکی از موقعیت روستا و صنعت پوشاک ندارد چنین تصمیمی می‌گیرد که به ضرر استقلال و شرف مملکت است.

حمیدی تصریح کرد: صنعت توریسم به علت تاثیرگذاری در اقتصاد کشورها از اهمیت بسیاری برخوردار است، در سال‌های اخیر حجم توریسم جهانی از میزان یک میلیارد و 300 میلیون نفر گذشته است، در ابلاغیه سیاست‌های کلی تولید و اشتغال از سوی رهبر انقلاب، در ردیف 9 از استفاده بهینه از ظرفیت‌های گردشگری کشور اشاره شده که بسیار کم به آن توجه و عمل شده است.

وی اضافه کرد: گردشگری به عنوان صنعت بدون دود و منبع درآمد سرشار در تجارت جهانی به عنوان عامل تنظیم موازنه بازرگانی هرکشور است که موجب رونق اقتصادی، کاهش فقر و فساد و بهبود کیفیت زندگی مردم می‌گردد.

رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان تاکید کرد: در اروپا درآمد حاصل از توریسم معادل ده درصد تولید ناخالص ملی کشورها می‌شود، توریسم گفت‌وگوی بین ملت‌ها را تسریع می‌بخشد و در اکثر ادیان به گشت‌وگذار توصیه شده است، در برنامه‌ریزی توسعه هدفمند کشور به درآمدهای توریستی توجه ویژه‌ای شده و درآینده باید درآمد توریستی کشور جایگزین درآمدهای نفتی کشور شود.

وی افزود: در اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله کشور که در سال 1404 به پایان می‌رسد که در اکثر بندهای آن شکست خورده‌ایم، پیش‌بینی 20 میلیون گردشگر ورودی با 30 میلیارد دلار درآمد شده است اما شرایط فعلی ما چندان با این اهداف همخوانی ندارد.

حمیدی اظهار کرد: توجه دولتمردان، بانک‌ها و ایرانیان مقیم داخل و خارج را به سرمایه‌گذاری در این بخش حساس جلب می‌نمایم، لازم به تذکر است که برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی نیازمند به تعامل سیاسی توسط تمام دولتمردان و مراکز قدرت کشور هستیم.

وی اضافه کرد: توسعه صنعت توریسم دقیقا در راستای اقتصاد بدون صنعت نفت کشور و در راستای رهنمودهای رهبر انقلاب است، کشور ایران به لطف خداوند جز ده کشور برتر در حوزه جاذبه‌های گردشگری است، اما خود می‌دانیم که یک هتل کوچک در حقیقت یک موزه از فرهنگ، جاذبه تاریخی، تاریخ و قهرمانان ملی یک کشور باشند.

رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان تاکید کرد:  دولتمردان، بانک‌ها و وزارت اقتصاد دارایی نباید با اخذ مالیات از شما تنها به واحد تولیدی شما به چشم اقتصادی و کسب سود نگاه کنند، بلکه باید تمام تسهیلات و تمهیدات را برای نوسازی هتل‌ها ایجاد کنند، میلیون‌ها ایرانی به جای سفر به کشورهایی نظیر ترکیه، مالزی، تایلند و غیره قدری به ایران‌گردی بپردازند.

وی ادامه داد: گردشگری سلامت با توجه به موقعیت کشور یکی از درآمدزاترین حوزه گردشگری است، سهم پنج درصدی ایران از گردشگری سلامت دنیا در حدود 420 میلیون دلار است که با برنامه‌ریزی‌های در دست اقدام دولت رو به افزایش است و پیش‌بینی می‌شود که تا سه میلیارد دلار در سال این درآمدها افزایش می‌یابد.

حمیدی با اشاره به وضعیت کشور اردن در گردشگری سلامت عنوان کرد: کشور اردن توانسته با خدمات درمانی با جذب سالیانه 120 هزارگردشگر به درآمد 650 میلیون دلار در سال دست یابد و به عنوان موفق‌ترین کشور منطقه شناخته شود. یک گردشگر سلامت تا شش برابر یک گردشگر معمولی هزینه می‌کند، در سال 1950 شمار گردشگران جهان 25 میلیون نفر با درآمد 2 میلیارد دلار و در سال 2014 این درآمد به یک میلیادر و 245 میلیون دلار افزایش یافته‌است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی تعداد گردشگر در سال 2030 به تعداد یک میلیارد نفر می‌رسد. در کشورهای توریستی از هر 10 شغل، یک شغل در اختیار توریسم است، 9  درصد  تولید ناخالص داخلی و شش درصد صادرات جهانی مربوط به گردشگری است.

رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان گفت: جای بسی افسوس دارد که ایران جز ده کشور برتر در زمینه جاذبه‌های توریستی است اما در میان ده کشور برتر از نظر درآمدهای ناشی از گردشگری نیست، وزیر اقتصاد باید پیش از اینکه رهبر انقلاب به او بگوید که اگر جای شما بودم سرم را به دیوار بکوبم، بروند و فکر چاره کنند.

وی افزود: امروز توریستی که برخلاف تبلیغات علیه کشور به ایران سفر می‌کند، نباید در خدمت و سرویس‌دهی به او ذره‌ای کوتاهی صورت بگیرد، امنیت در ایران بسیار مناسب است و نسبت به کشورهای دیگر منطقه امنیت در ایران یک امنیت پایدار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.