قدس انلاین : استاندار خراسان رضوی از تشکیل کمیته هایی جهت پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خبر داد.

تشکیل کمیته‌های پیگیری مصوبات سفر رئیس‌جمهور به خراسان رضوی
 علیرضا رشیدیان در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی خراسان رضوی اظهار کرد: اگر موفقیتی را این استان در سال های اخیر به دست آورده، بدون اعتماد و همدلی و همکاری بین بخش خصوصی و دولتی امکان پذیر نبوده است. نتیجه این همکاری ها رفاه عملی برای مردم بوده است. 
وی با اشاره به میزان تحقق اهداف استان در سال گذشته در حوزه های مختلف ادامه داد: خوشبختانه در زمینه تحقق اهداف بیش از آنچه که مشخص شده بود، توانسته ایم به آن دست یابیم. در سال 97 نیز با توجه به سفر رئیس جمهور به استان باید این انتظارات را برآورده کرد. ما برای پیگیری مصوبات این سفر کمیته هایی را تشکیل داده ایم که بخش اعظم آن به بخش خصوصی و همکاری آن باز می گردد. 
رشیدیان تصریح کرد: این تعاملات نزدیک بین بخش خصوصی و بخش حاکمیت می تواند موجب شکوفایی و برآورده شدن انتظاراتی که رئیس جمهور از ما مطالبه کرده، شود. طی سفر اخیر رئیس جمهور به مشهد 44 پروژه با 2151 میلیارد تومان تصویب شد که باید در 3 سال اجرایی شود. بخش دیگری از این تفاهم نامه ها به حوزه سرمایه گذاری باز می گردد که برای 111 پروژه تفاهم نامه منعقد شد. همچنین در این سفر 3 تفاهم نامه با بانک ها در قالب 8 طرح اقتصادی با یک بانک و 50 طرح اقتصادی با یکی دیگر از بانک ها منعقد شد. 
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه بدون پیگیری ظرفیت سفر اخیر ریاست جمهور، این اقدامات ابتر می ماند، عنوان کرد: دستگاه دیپلماسی برای نگهبانی و حفظ فضای اقتصادی و کسب و کار کشور تلاش زیادی را آغاز کرده تا شرایط مناسب برای بازرگانان  تولیدکنندگان داخلی حفظ شود. بای این حال اروپایی ها باید در مورد این موضوع و اجرایی شدن بندهای برجام تضامین لازم را بدهند که امیدواریم این مطلب شکل گیرد. باید این حال نمی توان به واقعیت توجه نداشت ولی باید از دیگر سو به توانمندی های دولت و ملت نیز اتکا داشت و با تدبیر و عقلانیت منافع نظام و کشور را تامین کنیم.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با ادامه اقداماتی که در سال 96 صورت گرفت، سال 97 سال بهتری برای مردم باشد. امیدواریم تحرکات امریکا نیز در حوزه داخلی مساله ای ایجاد نکند. در حوزه تعاملات بین المللی باید در مورد آثار این تصمیم رییس جمهور امریکا برنامه ریزی کنیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.