زاهدان- مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان گفت : ۲۸ درصد از مدارس سیستان و بلوچستان خطر آفرین هستند که باید تخریب و نوسازی شوند.

 ۲۸ درصد مدارس سیستان و بلوچستان خطر آفرین است

علیرضا راشکی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین ، اظهار داشت: با توجه به اقدامات انجام گرفته در جهت رفع محرومیت از مدارس سیستان و بلوچستان، از مجموع ۱۹ هزار و ۱۹۲ کلاس درسی که در استان وجود دارد تنها ۸ هزار و ۴۹۶ کلاس درس مستحکم است .

وی با اشاره بر اینکه ۵۶ درصد مدارس استان غیر استاندارد است ، افزود : در سیستان و بلوچستان حدود ۵ هزار و ۲۹۵ کلاس درس نیازمند مقاوم سازی است ، ۵ هزار و ۴۰۱ کلاس درس باید تخریب شود که این آمار خطر آفرین بودن ۲۸ درصد مدارس استان را نشان می دهد که نیازمند تخریب و نوسازی است.

وی خاطرنشان کرد: درصد میزان مدارس تخریبی سیستان و بلوچستان با درصد میزان مدارس تخریبی کشور برابر است با این تفاوت که شدت مسئله مدارس تخریبی در استان بیشتر از کشور بوده و نیاز به توجه ویژه‌ای دارد.

 مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان در خصوص برنامه های قابل اجرا پیش رو در سال ۹۷ خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اداره کل نوسازی مدارس استان در سال ۹۷ در جهت پیش ساختگی و سرعت بالا در احداث نوسازی مدارس و مدیریت سبز بویژه مناطق دور افتاده و روستایی است .

راشکی با بیان اینکه مدیریت سبز فقط مختص به ایجاد فضای سبز در مدارس نیست، گفت : مدیریت سبز در کلیه مدارس با هدف طراحی ساختمان بر اساس اقلیم، رعایت شاخص های محیط زیست ، افزایش کارایی و انرژی های جایگزین فسیلی ، استفاده و فرهنگ تولید مواد ارگانیک و مشارکت دانش آموزان در اداره مدرسه است که امیدواریم این فرهنگ سازی و مدیریت از طریق دانش آموزان به خانه ها انتقال پیدا کند و شروع این طرح در دو مدرسه زاهدان با شاخص های مدیریت سبز احداث می‌شود.

وی بیان کرد : با توجه به میزان محرومیتی که در استان است توجهی ویژه ای برای احداث مدارس در مناطق محروم بویژه حاشیه شهر داشته ایم که بیش از ۳۰ درصد مدارس در استان و بیش از ۸۰ درصد مدارس زاهدان در حاشیه احداث شده است، همچنین ۱۵ مدرسه در حاشیه شهر زاهدان در چند سال اخیر احداث شده یا در حال احداث است.

وی با اشاره به ارتقاء مجمع خیرین طی چند سال اخیر افزود: در حال حاضر ۳۶۰ مدرسه در سیستان و بلوچستان در حال احداث است که از این تعداد ۱/۳ مربوط به خیرین بومی است.

این مسئول عنوان کرد: از سال ۹۰ تاکنون هزار و ۱۵۲ مدرسه با ۴ هزار و ۶۶۶ کلاس درس ساخته و تحویل داده شده است که از این تعداد ۵۴۱ مدرسه با هزار و ۸۲۶ کلاس درس سهم خیرین مدرسه ساز بوده و نشان از حضور ۴۰ درصدی خیرین در تحویل و احداث پروژه ها دارد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.