قدس آنلاین: قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: فلسفه تاسیس دفاتر نمایندگی‌های آستان قدس رضوی در وهله نخست ایجاد بستر مناسب برای حضور و مشارکت تشکل‌ها و مردم برای محرومیت زدایی و گره گشایی از کار مستضعفان است.

لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی برای محرومیت‌زدایی در کشور

سید مرتضی بختیاری در جمع مدیران دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استانها با اشاره به تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب در منشور ٧ گانه اظهار کرد: در این حکم ٤ بار به موضوع مهم ضعفا و نیازمندان اشاره شده و علیرغم آگاهی معظم له از تلاش‌های سایر نهادها و دستگاه های متولی امور اقشار محروم، رسالتی بزرگ و مهم برای آستان قدس تعریف شده است.
وی تصریح کرد: هدف آستان قدس رضوی از ایجاد دفاتر نمایندگی توسعه خادمیاری حضرت رضا(ع)، بسط و ترویج فرهنگ متعالی وقف و نذر و گسترش فرهنگ و سبک و سیره زندگی رضوی است.
وی با تاکید بر اجتناب دفاتر نمایندگی استانی آستان قدس رضوی از ورود به فعالیت‌های حزبی و انتخاباتی اظهار کرد: مدیران دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در صورت تمایل به ورود به عرصه های انتخاباتی بایستی از مسئولیت خود کناره‌گیری کنند.
بختیاری در بخش دیگری از سخنانش اخلاص را مهمترین شرط تاثیرگذاری اقدامات و فعالیت‌ها دانست و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با نفس قدسی امام راحل(ره) ملت ایران اسلامی از پیچ‌ها و گردنه‌های دشواری عبور کرد و امروز نیز در دوران با افتخار زعامت مقام معظم رهبری، هر روز به اقتدار و نفوذ جمهوری اسلامی در جهان افزوده شده است.
به گزارش آستان نیوز، وی گفت: آنچه امروز به برکت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و مجاهدت و ایثار رزمندگان و مجاهدان راه خدا در منطقه به وقوع پیوسته نتیجه اخلاص و توکل است.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه دفاتر نمایندگی مجموعه در استانها رسالت و وظیفه خطیری بر دوش دارند، گفت: با تعامل سازنده و اثربخش با تشکل‌های دانشجویی، نهادهای انقلابی و دستگاه‌های خدمت رسان خصوصاً نیروهای جوان جهادگر و دلداده حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام می‌توان بسیاری از معضلات و مشکلات مردم را مرتفع کرد.
وی با اشاره به اصلاح آیین نامه خدمت در اماکن متبرکه اظهار کرد: با توجه به مصوبه جدید ساعاتی که خادمیاران در مناطق محروم به خدمت مشغول هستند، جزء ساعات و روزهای خدمت در بارگاه منور رضوی محاسبه خواهد شد.
بختیاری گفت: امیدواریم با توسعه هدفمند خادمیاری حضرت رضا(ع) بتوانیم در رفع مشکلات مناطق محروم با استفاده از تخصص‌های مختلف موثرتر واقع شویم.
در پایان این نشست قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اهدای هدایایی از مدیران جانباز نمایندگی‌های استانی تقدیر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.