یزد - مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت : به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان ، طرح بازرسی ویژه در سطح بازار تمامی مناطق استان یزد اجرا می شود.

طرح طاها ویژه ماه مبارک رمضان در یزد اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندار د استان ، محمد حسین ماجدی اردکانی با بیاناین خبر اظهارداشت : در طول سال بازرسان و کارشناسان تحت پوشش اداره کل در قالب طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد سازی) در سطح بازار استان مشغول بازرسی و نمونه برداری هستند ، ولی در ماه مبارک رمضان به دلیل حساسیت مصرف کالاها ، خصوصاً درحوزه صنایع غذایی ، این طرح حالت ضربتی وویژه دارد.

وی افزود : این طرح که تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد ، ازکالاهای پرمصرف از قبیل انواع فرآورده های  لبنی، شکر،  زعفران، روغن سرخ کردنی ،روغن خوراکی مصرفی خانوار،انواع چای، زولبیا و بامیه، سیر و پیاز سرخ شده که در مراکز فروش ، عرضه می گردد بازرسی و نمونه برداری انجام می شود.

دبیر شورای استاندارد استان تصریح کرد: متعاقب بازرسی ها و نمونه برداری هایی که صورت می پذیرد، ما می توانیم از طریق آزمونها و کنترل های که برروی مواد مصرفی مردم انجام می دهم از رسیدن مواد غذایی ، سالم ،بهداشتی و با کیفیت به دست شهروندان روزه دار استان اطمینان حاصل نماییم .

مدیرکل استاندارد گفت: استفاده از کالاهای با کیفیت و استاندارد، حق شهروندان بوده ودرایجاد و پایداری  سلامت مردم نقش به سزایی دارد و در واقع هدف اصلی اجرای این طرح ،سالم سازی بازار مصرف و جلوگیری از توزیع کالاهای بدون کیفیت و فاقد نشان استاندارد است ،که ضمن جمع آوری کالاهای غیر استاندارد، با عرضه کنندگان متخلف طبق مواد قانونی موجود ، برخوردحقوقی می شود.

ماجدی خاطر نشان ساخت : بازرسان اصلی ، مردم فهیم وشریف استان هستند . آنها می توانند به محض مشاهده هرگونه مورد مشکوک ویاحتی به منظور کسب اطلا عات بیشتر,عدد و کد ۱۰رقمی زیرعلامت استانداردملی ایران را که بروی کالا درج و حک شده است، را به شماره ۱۵۱۷ ۱۰۰۰ پیامک نموده که پس از چند لحظه از طریق پاسخ دریافتی می توانند از صحت وجود نشان استاندارد ایران، تاریخ اعتبار پروانه، مشخصات و آدرس سازنده، مشخصات کالاو تاریخ تولید اطمینان حاصل نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.