ستاره پینگ پنگ ایران در خصوص تجلیل ۱۰۰ هزار تومانی از او و برادرش گفت: این کار خیلی زشت بود و باعث سرخوردگی همه می شود.

واکنش نیما عالمیان به تجلیل ۱۰۰ هزارتومانی/ خودشان هم از این کار زشت خجالت زده شدند

به گزارش قدس آنلاین، نیما عالمیان درباره‌ی تجلیل ۱۰۰ هزارتومانی مسئولان شهر بابل از او و نوشاد عالمیان برای صعود تیم ملی پینگ پنگ ایران به دسته یک جهان بیان کرد: پینگ پنگ بعد از صد سال به دسته یک جهان صعود کرد اما با ۱۰۰ هزارتومان از من و نوشاد تجلیل کردند. واقعا کارشان زشت بود  همین اتفاقات باعث سرخوردگی ورزشکاران و نخبه‌ها می‌شود. خودشان بعدا خجالت زده شدند و خیلی با ما تماس گرفتند و عذرخواهی کردند و گفتند جبران می‌کنیم. ان‌شاءالله بتوانند جبران کنند (باخنده). البته قول دادند وضعیت اشتغال من و نوشاد را حل کنند حالا باید ببینیم چقدر عملی می‌شود.

عالمیان در پاسخ به این پرسش که این تجلیل ۱۰۰ هزارتومانی باعث بی انگیزگی او و برادرش در آستانه بازیهای آسیایی شده است؟ تصریح کرد: به این  مسائل دیگر عادت کرده‌ایم. البته هیات پینگ پنگ استان تهران جوایز زیادی به بازیکنانش داد اما از ما این گونه تجلیل شد. در روحیه تاثیر دارد اما سعی می‌کنیم اهمیت ندهیم و کار خود را دنبال کنیم. هدف ما چیز دیگری است  و این  مسائل بیشتر حاشیه است. هدف ما این بود که به دسته یک جهان صعود کنیم و آن را هم انجام دادیم. امیدوارم مسئولان هم حرفهایی که می زنند را انجام دهند.

او در مورد شانس پینگ پنگ ایران برای کسب مدال تیمی بازی های آسیایی گفت: تیم ما واقعا خوب است اگر شرایط اردویی و فرم بدنی خوب باشد و مثل مسابقات جهانی بازی کنیم به شخصه امیدوارم که مدال تیمی بازی های آسیایی را بگیریم. اگر قرعه مناسبی هم داشته باشیم این شانس را داریم. در جاکارتا هم بتوانیم مدال بگیریم کار بزرگی کرده ایم.

ملی پوش پینگ پنگ ایران در مورد پیشرفتی که در رنکینگ فدراسیون جهانی داشته است، تاکید کرد: در رنکینگ جهانی خیلی خوب پیش رفتم. چند مسابقه خودم رفتم و در کاپ آسیایی  و مسابقات جهانی هم توانستم امتیاز بگیرم. در حال حاضر در رده ۶۹ جهان هستم و نوشاد هم در رده ۵۹ جهان قراردارد. برای اولین بار است دو بازیکن از ایران چنین رنکینگی دارند. به شخصه آرزویم این بود که چنین رنکینگی داشته باشم و فکر نمی کردم تا اینجا بیایم.

عالمیان در پاسخ به این پرسش که چرا فکر نمی کرد به چنین جایگاهی در رنکینگ جهانی برسد و آیا به توانایی خود ایمان نداشته است، تصریح کرد:
چون پینگ پنگ ایران در این سطح ها نبود. خود من رنکینگ ۳۰۰ -۴۰۰ جهان بودم اما رشد خوبی داشتم و توانستم به رده ۶۹ جهان بیایم و کسی هم فکر آن را نمی کرد. فقط نوشاد توانسته بود این سد را بشکند و حتی او تا رده ۴۰ جهان هم آمده بود. خدا را شکر کم کم داریم ثابت می کنیم که پینگ پنگ ایران می تواند رنکینگ خوبی در سطح جهان داشته باشد و به دسته یک جهان هم صعود کند.

او در مورد اینکه به نظر می‌رسد پینگ پنگ راه خود را از دیگر رشته های راکتی جدا کرده است، گفت: درست است. البته رشته های راکتی در ایران کمی مظلوم واقع شده‌اند و به آنها اهمیت نمی‌دهند. فکر می‌کنم بازیکنان هم سرخورده می شوند  و به مسابقات نمی روند.

او ادامه داد: حضور نوشاد و عملکردی که داشت خدا را شکر تلنگری برای پینگ پنگ ایران شد و بازیکنان  انگیزه گرفتند. مردم هم سمت پینگ پنگ رفتند داشتن طرفدار خیلی مهم است. اینکه مسابقات پخش مستقیم شود و مردم بازی ها را ببیند باعث پیشرفت می شود. چراکه ممکن است  کسی از پینگ پنگ خوشش بیاید وارد آن شود و یک استعداد دیگری مثل نوشاد شکوفا شود. وقتی بها داده نشود و مسابقات پخش تلویزیونی نداشته باشد آن رشته هم پیشرفت نمی کند. رشته های مثل فوتبال، والیبال و بسکتبال با بخش تلویزیونی دیده شدند و اسپانسر سمتشان آمد. درکل لیگ خیلی مهم است و اینکه بازیکنان خارجی به ایران بیایند.

پینگ پنگ باز المپیکی ایران در پاسخ به این پرسش که اگر بخواهد در مسابقات خارجی با هزینه شخصی خود شرکت کند،ممکن است وزارت ورزش دلار دولتی در اختیارش بگذارد، تصریح کرد: اگر چنین کاری انجام شود و دلار دولتی به ما بدهند خیلی خوب است. البته فدراسیون هم دارد خیلی خوب فعالیت می‌کند و توانسته اسپانسر جذب کند. ان شاءالله این روند ادامه پیدا کند.

او در مورد آخرین وضعیت حضور خود و برادرش در لیگ های اروپایی نیز گفت: صحبت هایی داریم انجام می دهیم که برویم اما اقتصاد اروپا هم خراب است و واقعا خودم نمی دانم چه می شود ولی داریم صحبت کنیم که به لیگ های اروپایی برویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.