گیلان- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:از برنامه‌ها که در گیلان همزمان با سایر استان‌های کشور توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه اجرا می‌شود، غنی سازی آرد با آهن و اسید فولیک،نمک با ید، شیر با ویتامین D و... است.

اجرای طرح غنی سازی آرد با آهن و اسید فولیک در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ،دکتر زهرا حصاری در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت غذا و دارو دانشگاه گیلان با مرکز تحقیقات امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اهمیت امنیت غذایی و اثر آن بر سطح سلامت جامعه اظهار کرد:در حال حاضر تقاضا و نیازی که در جامعه احساس می‌شود افزایش ارزش غذایی در محصولات تولیدی است و در این راستا سازمان غذا و دارو برنامه‌ها و استراتژی‌های خاصی را دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد:یکی از این برنامه‌ها و استراتژی‌ها درج نشانگرهای رنگی تغذیه‌ای بر روی برچسب محصولات غذایی است که از این طریق میزان عوامل خطرزا برای سلامتی همچون قند، نمک و اسیدهای چرب ترانس در محصولات غذایی پایش کرد .

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد:از دیگر برنامه‌ها که در گیلان همزمان با سایر استان‌های کشور توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه اجرا می‌شود، غنی سازی آرد با آهن و اسید فولیک، نمک با ید، شیر با ویتامین D و... است .

حصاری آموزش،اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی را به منظور برقراری امنیت غذایی موثر دانست و گفت:معاونت غذا و دارو دانشگاه از طرح‌ها و برنامه‌هایی که به سلامت مردم کمک نماید،حمایت می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:این معاونت همواره تلاش دارد تا با بررسی‌های جامع،چالش‌های موجود در سطح استان را شناسایی و در راستای رفع آن اقدام کند.

در پایان جلسه تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان با مرکز تحقیقات امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امضا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.