کرج- مخترع و مبتکر برتر البرزی گفت: یکی از مهم ترین راهکار های موثر برای رسیدن به رونق کالای داخلی افزایش اعتماد به جوان ایرانی است.

اعتماد به جوان ایرانی راهکار رونق کالای داخلی

محسن مهران نیا در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: جوانان نخبه در ایران اگر از حمایت مسئولین برخوردار باشند توانایی رقابت با مهم ترین نشان های خارجی را نیز دارند.

وی به دلیل انتخاب خود به عنوان مخترع جوان برتر در استان البرز اشاره کرد و گفت: طراحی و ساخت خودروی هوشمند، آفرود و صخره نورد که قابلیت حمل بار تا حدود ۱۰ تن وزن را نیز دارد دلیل انتخاب من برای این عنوان بوده است.

مخترع و مبتکر برتر البرزی با بیان اینکه آغاز ساخت این طرح از سال ۹۲ بوده است گفت: ایده اولیه ساخت خودروی هوشمند از سال ۸۹ اتفاق افتاد که در سال ۹۲ اجرایی شد.

مهران نیا تصریح کرد: تمامی مراحل ساخت این طرح از ابتدا به صورت انفرادی و بدون هیچ گونه حمایتی انجام شد و در حال حاضر مراحل پایانی ساخت خودروی هوشمند دیگری با مصرف سوخت پایین را پشت سر می گذارم.

وی گذراندن خدمت سربازی را مهم ترین چالش خود در مسیر ادامه اختراعاتش دانست و گفت: اگر ساز و کاری جهت معافیت از خدمت سربازی تعیین می شد با خیال آسوده به ادامه فعالیت می پرداختم.

این جوان مخترع و مبتکر از انتظارات خود جهت به تولید انبوه رساندن طرح خودروی هوشمندش گفت وافزود: در صورت حمایت مالی و در نظر گرفتن کارگاه تا ۵ سال آینده علاوه بر استخدام نیروی کار و ایجاد اشتغال این طرح می تواند به تولید انبوه نیزبرسد.

مهران نیا با ارائه پیشنهادی برای سایر مخترعین که مشغول فعالیت هستند گفت: به جوانان مخترع پیشنهاد می کنم که در هیچ شرایطی دلسرد نشده و به توانایی های خود ایمان داشته باشند.

وی ادامه داد: در استان البرز بسیاری از جوانان خلاق با اختراعات مختلف حضور دارند اما به دلایل مختلف ناشناخته بوده و در هیچ عرصه ای فعالیت نمی کنند.

مخترع و مبتکر برتر البرزی در پایان تصریح کرد: افزایش کیفیت و ایجاد توان رقابت با محصولات خارجی در گرو اعتماد به جوانان ایرانی است و از همین رو می توان به رشد و توسعه کالاهای ملی دست یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.